Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 812832" data-attributes="member: 102471"><p>kebacken: Men en skida med 11 cm + i midjan funkar ju i offpisten i vilket fall som hest eller? Har aldrig åkt på en skida med 11 cm+ i midjan som har sjunkit i pudret. Sen att en skida med 12+ flyter bättre är oftast sant. Men däremot så är det intressant att testa pistegenskaperna på dessa skidor då man oftast tycker det är skönt med bara en skida i quivern. Och då vill man gärna ha en som funkar att åka i pisten oxå.</p><p></p><p>Förstår inte riktigt vad du vill komma med ditt inlägg? Blades? Har jag till och med har haft skidlektioner med det i Ramis v.3 för ett par år sedan. Var inte så kul att lära ut till massa kids med dessa men att åka och utnyttja dess svängradie är oftast en utmaning.</p><p></p><p>Min bästa/roligaste skida i pisten är fortfarande mina gamla race GS skidor från 2003. Och förmodligen kommer ingen att slå dom som är 100+ i midjan. Men bara för det så kan man ha 100+ skidor som är roliga i pisten som jag skrev här ovan fast inte med samma egenskaper som en renodlad pistskida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 812832, member: 102471"] kebacken: Men en skida med 11 cm + i midjan funkar ju i offpisten i vilket fall som hest eller? Har aldrig åkt på en skida med 11 cm+ i midjan som har sjunkit i pudret. Sen att en skida med 12+ flyter bättre är oftast sant. Men däremot så är det intressant att testa pistegenskaperna på dessa skidor då man oftast tycker det är skönt med bara en skida i quivern. Och då vill man gärna ha en som funkar att åka i pisten oxå. Förstår inte riktigt vad du vill komma med ditt inlägg? Blades? Har jag till och med har haft skidlektioner med det i Ramis v.3 för ett par år sedan. Var inte så kul att lära ut till massa kids med dessa men att åka och utnyttja dess svängradie är oftast en utmaning. Min bästa/roligaste skida i pisten är fortfarande mina gamla race GS skidor från 2003. Och förmodligen kommer ingen att slå dom som är 100+ i midjan. Men bara för det så kan man ha 100+ skidor som är roliga i pisten som jag skrev här ovan fast inte med samma egenskaper som en renodlad pistskida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Tillbaka
Topp