Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="robRhino" data-source="post: 812853" data-attributes="member: 14657"><p>Hej igen.... vet inte om du skämtar eller.....</p><p>men jag håller verkligen inte med dig i dina påståenden.</p><p>Visst ett par race lagg har ett grymt bet i pisten, men i min värld stannar dom där......är ju helt begränsade till en nypistad, stenhård pist = tråkiga och svåråkta så fort det blivit lite uppkört. Däremot är dagen såkallade fetingar så fantastiskt mycket bättre än för bara några år sen. Har använt skidor med ca 100-110 som pist och lekskidor under flera år nu(köpte mig iof ett par Sultan 85 förra hösten för att köra isiga försäsongspister). Men skidor som t ex Hendryx PH, Rossingnol s6, Black Crows Corvus och t o m Line sfb(även om jag tror prophet 115 är ännu grymmare) mm går ju sjukt bra på hårdare underlag. Dessutom blir ju en skida som PH.n sjukt snabba och smidiga tack vare rocker profilen. </p><p>" Och jämför du en RACEskida och en PUDERskida i pisten, så inser du att du kan lika gärna använda dig av snowbaldes/miniskidor" - visst stämmer det om du ska tävla, men dessa är ju mycket närmare varandra i just pisten. Däremot är racing skidorna just snowblades ute i det fria. Kan säkert ha missuppfattat en del och menar det inte som något påhopp, men det är iaf min åsikt om dessa OLIKA lagg. Sen kan man ju disskutera vad man menar med puderlagg, många kör ju då med +120mm. Självklart är en racer bättre om man kör hela dagen i en riktigt hård jämn pist, men det är för att förhållandena ofta varierar och att dom som uttalat sig(tror jag... iaf jag) gillar att svänga ut utanför så fort det finns något + att leka lite.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="robRhino, post: 812853, member: 14657"] Hej igen.... vet inte om du skämtar eller..... men jag håller verkligen inte med dig i dina påståenden. Visst ett par race lagg har ett grymt bet i pisten, men i min värld stannar dom där......är ju helt begränsade till en nypistad, stenhård pist = tråkiga och svåråkta så fort det blivit lite uppkört. Däremot är dagen såkallade fetingar så fantastiskt mycket bättre än för bara några år sen. Har använt skidor med ca 100-110 som pist och lekskidor under flera år nu(köpte mig iof ett par Sultan 85 förra hösten för att köra isiga försäsongspister). Men skidor som t ex Hendryx PH, Rossingnol s6, Black Crows Corvus och t o m Line sfb(även om jag tror prophet 115 är ännu grymmare) mm går ju sjukt bra på hårdare underlag. Dessutom blir ju en skida som PH.n sjukt snabba och smidiga tack vare rocker profilen. " Och jämför du en RACEskida och en PUDERskida i pisten, så inser du att du kan lika gärna använda dig av snowbaldes/miniskidor" - visst stämmer det om du ska tävla, men dessa är ju mycket närmare varandra i just pisten. Däremot är racing skidorna just snowblades ute i det fria. Kan säkert ha missuppfattat en del och menar det inte som något påhopp, men det är iaf min åsikt om dessa OLIKA lagg. Sen kan man ju disskutera vad man menar med puderlagg, många kör ju då med +120mm. Självklart är en racer bättre om man kör hela dagen i en riktigt hård jämn pist, men det är för att förhållandena ofta varierar och att dom som uttalat sig(tror jag... iaf jag) gillar att svänga ut utanför så fort det finns något + att leka lite. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Tillbaka
Topp