Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips för 70% skog 30 % pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koeus" data-source="post: 523031" data-attributes="member: 92694"><p>cingston: I beskrivningen av skidan står det "K2´s heaviest and stiffest ski in the line", det är med andra ord långt ifrån en mjuk skida som jag tror jag skulle behöva med mina inte allt för tunga 70 kg om jag har förstått det rätt? Tror inte jag skulle få ut jättemycket av en så pass styv skida då jag inte har kroppsmassan för att trycka till ordentligt i svängarna.</p><p></p><p>Luudde: Verkar ju vara ett par riktigt gjutna skidor som i praktiken är precis vad jag är ute efter... Synd bara att de kostar så mycket; som student har man inte direkt råd att punga ut 10000 (lär väl behövas minst det om man ska ha bindningar också) T_T De åker dock upp på önskelistan. Några skidor som är i mer överkomlig prisklass (med vetskapen att de antagligen inte lär vara fullt lika bra)?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koeus, post: 523031, member: 92694"] cingston: I beskrivningen av skidan står det "K2´s heaviest and stiffest ski in the line", det är med andra ord långt ifrån en mjuk skida som jag tror jag skulle behöva med mina inte allt för tunga 70 kg om jag har förstått det rätt? Tror inte jag skulle få ut jättemycket av en så pass styv skida då jag inte har kroppsmassan för att trycka till ordentligt i svängarna. Luudde: Verkar ju vara ett par riktigt gjutna skidor som i praktiken är precis vad jag är ute efter... Synd bara att de kostar så mycket; som student har man inte direkt råd att punga ut 10000 (lär väl behövas minst det om man ska ha bindningar också) T_T De åker dock upp på önskelistan. Några skidor som är i mer överkomlig prisklass (med vetskapen att de antagligen inte lär vara fullt lika bra)? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips för 70% skog 30 % pist?
Tillbaka
Topp