Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips för 70% skog 30 % pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OskarHolmblad" data-source="post: 523074" data-attributes="member: 82298"><p>Icelantic skidor är ju gjorda för skogsåkning om jag har förstått det rätt och det finns en tråd "Skidor enbart för skogsåkning" (något sådant) i vilken han till slut väljer dom. Kanske något att kika på. </p><p></p><p>Armada JJ 185 tycker jag känns som en kandidat. Den är 115 under foten, inte jättemjuk under foten men mjuk i nosen så det skriker om det. Den går även rätt hyggligt i pisten, för att vara en sån skida. I och för sig kan den vara rätt svår att hitta just nu, kanske inte optimalt. </p><p></p><p>En av dom bästa kompromisserna som finns tycker jag annars är 4frnt EHP. Den skidan har ett oväntat bra grepp i pisten samtidigt som den flyter bra med sina 116 i midjan. Den är väldigt lätt att kasta runt i skogen också, jag har personligen bara kört på förra årets 186a och den var det inga som helst problem att leka med i tät skog. 179an eller 186an kanske? </p><p></p><p>Ingen personlig favorit, men Salomon Czar kanske kan funka. Jag tyckte skidan var lite död när jag körde den, kanske var för att det var en demoskida som körts väldigt hårt men den hade inget pop i mina ögon. Skapligt styv under foten för den slags skidan och rätt hyffsat bett i pisten. Utanför funkar den ju fint, tiprocker (eller fullängd?) gör att den pumpar puder fint. </p><p></p><p>/Oskar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OskarHolmblad, post: 523074, member: 82298"] Icelantic skidor är ju gjorda för skogsåkning om jag har förstått det rätt och det finns en tråd "Skidor enbart för skogsåkning" (något sådant) i vilken han till slut väljer dom. Kanske något att kika på. Armada JJ 185 tycker jag känns som en kandidat. Den är 115 under foten, inte jättemjuk under foten men mjuk i nosen så det skriker om det. Den går även rätt hyggligt i pisten, för att vara en sån skida. I och för sig kan den vara rätt svår att hitta just nu, kanske inte optimalt. En av dom bästa kompromisserna som finns tycker jag annars är 4frnt EHP. Den skidan har ett oväntat bra grepp i pisten samtidigt som den flyter bra med sina 116 i midjan. Den är väldigt lätt att kasta runt i skogen också, jag har personligen bara kört på förra årets 186a och den var det inga som helst problem att leka med i tät skog. 179an eller 186an kanske? Ingen personlig favorit, men Salomon Czar kanske kan funka. Jag tyckte skidan var lite död när jag körde den, kanske var för att det var en demoskida som körts väldigt hårt men den hade inget pop i mina ögon. Skapligt styv under foten för den slags skidan och rätt hyffsat bett i pisten. Utanför funkar den ju fint, tiprocker (eller fullängd?) gör att den pumpar puder fint. /Oskar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips för 70% skog 30 % pist?
Tillbaka
Topp