Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 461202" data-attributes="member: 46762"><p>Och väldigt mjuka och jibbinriktade... Njae, P4 är nog helt fel skida för dig Oscar!</p><p></p><p>Med tanke på att du vill ha ett par skidor som skall klara stökig och icke-pudrig offpist går väl alla mjuka skidor ganska så fetbort... Om de samtidigt skall klara skog och trång terräng men samtidigt bära din kroppshydda känns det som att det som är kvar är styvare funshapes... </p><p></p><p>Klassiska mjuka puderlagg blir för mjukt för dig, korta smidiga skidor kommer bära dig dåligt om de inte är tokbreda, och hur bra kommer de bli när det är stökigt?!</p><p></p><p>Om man bara ser till dina preferenser så blir det alltså specialskidor, typ 4frnt EHP 193, DPS Lotusmodellerna, styva skidor med omvänd skärning... Kan Völkl Kuro och Line Prophet 130 funka måntro?</p><p></p><p>Och frågan som kommer direkt; hur jäkla bra är det att skaffa sådana här skidor som första riktiga puderlagg? Personligen gick jag från Rossi Scratch BC på 98mm till Lotus 120mm och jag hade inga problem, dock är BC'na ett ganska stort steg från vanliga skidor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 461202, member: 46762"] Och väldigt mjuka och jibbinriktade... Njae, P4 är nog helt fel skida för dig Oscar! Med tanke på att du vill ha ett par skidor som skall klara stökig och icke-pudrig offpist går väl alla mjuka skidor ganska så fetbort... Om de samtidigt skall klara skog och trång terräng men samtidigt bära din kroppshydda känns det som att det som är kvar är styvare funshapes... Klassiska mjuka puderlagg blir för mjukt för dig, korta smidiga skidor kommer bära dig dåligt om de inte är tokbreda, och hur bra kommer de bli när det är stökigt?! Om man bara ser till dina preferenser så blir det alltså specialskidor, typ 4frnt EHP 193, DPS Lotusmodellerna, styva skidor med omvänd skärning... Kan Völkl Kuro och Line Prophet 130 funka måntro? Och frågan som kommer direkt; hur jäkla bra är det att skaffa sådana här skidor som första riktiga puderlagg? Personligen gick jag från Rossi Scratch BC på 98mm till Lotus 120mm och jag hade inga problem, dock är BC'na ett ganska stort steg från vanliga skidor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips offpist
Tillbaka
Topp