Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 461246" data-attributes="member: 46762"><p>Jag räknar in mina Lotus 120 som funshapes med tanke på halv pintail... Och de funkar förbannat bra! Iaf. om man tänker på att de är überbra puderlagg...</p><p></p><p>Jag tror inte Oscar kommer ge sig ut i offpisten om det är svensk betongoffpist, utan det blir väl bara om det är så pass vettiga förhållanden där puderlaggen är att föredra över pistskidorna... Man ställer sig inte i offpisten i Verbier om det är bättre i pisterna.</p><p></p><p>Min tanke är att om man har ett par styva reverse/reverse-lagg kan man kötta igenom dålig snö, man kan köra stora svepande svängar i puder, men kan man samtidigt köra tajt och tekniskt om man vill det. Det bör då helst vara ett par rev/rev men lite skärning mitt på, typ Armada ARG eller liknande. Om Völkl Kuro är en lättjobbad skida, och om den är bra på att hantera uppåkt tror jag väldigt mycket på den... Ngn som åkt på Kuron som kan säga?</p><p></p><p>XXL är en grym skida, men jag tror den blir för mycket för Oscar, visst han är stor och tung, men både jag och Oscar tror att det blir lite mycket köttarskida... </p><p></p><p>(Ja, jag känner Oscar sen tidigare...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 461246, member: 46762"] Jag räknar in mina Lotus 120 som funshapes med tanke på halv pintail... Och de funkar förbannat bra! Iaf. om man tänker på att de är überbra puderlagg... Jag tror inte Oscar kommer ge sig ut i offpisten om det är svensk betongoffpist, utan det blir väl bara om det är så pass vettiga förhållanden där puderlaggen är att föredra över pistskidorna... Man ställer sig inte i offpisten i Verbier om det är bättre i pisterna. Min tanke är att om man har ett par styva reverse/reverse-lagg kan man kötta igenom dålig snö, man kan köra stora svepande svängar i puder, men kan man samtidigt köra tajt och tekniskt om man vill det. Det bör då helst vara ett par rev/rev men lite skärning mitt på, typ Armada ARG eller liknande. Om Völkl Kuro är en lättjobbad skida, och om den är bra på att hantera uppåkt tror jag väldigt mycket på den... Ngn som åkt på Kuron som kan säga? XXL är en grym skida, men jag tror den blir för mycket för Oscar, visst han är stor och tung, men både jag och Oscar tror att det blir lite mycket köttarskida... (Ja, jag känner Oscar sen tidigare...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips offpist
Tillbaka
Topp