Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips offpistbruk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 466267" data-attributes="member: 46762"><p>Styvt och svängigt kan gå ihop, men då blir det inte stabilt... Lotus 120 är ju ett undantag där en rak skida (r=46m) är väldigt svängig, den klassas väl inte in som styv direkt (3:an är nog styv), men det är långt ifrån pissmjuk. 120'n är rak, stabil och väldigt svängig, iaf. om det är mjukt!</p><p></p><p>Jag har alltid undrat över hur jäkla krånglig XXL'n är egentligen... Jämfört med mina Lotusar är de ju mycket tyngre och mer hårdflexande, men jag tror ändå att jag som lätt och liten åkare (75kg/174cm) ändå skulle kunna ha kul på dem, dock inte i skog, men det är skidan inte riktigt gjord för. Hur upplever en stor åkare (>90kg/190cm) XXL'n? Hur svårkörd är den egentligen om man har så pass stor tyngd och storlek. Blir den mer lättjobbad och mer allround då?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 466267, member: 46762"] Styvt och svängigt kan gå ihop, men då blir det inte stabilt... Lotus 120 är ju ett undantag där en rak skida (r=46m) är väldigt svängig, den klassas väl inte in som styv direkt (3:an är nog styv), men det är långt ifrån pissmjuk. 120'n är rak, stabil och väldigt svängig, iaf. om det är mjukt! Jag har alltid undrat över hur jäkla krånglig XXL'n är egentligen... Jämfört med mina Lotusar är de ju mycket tyngre och mer hårdflexande, men jag tror ändå att jag som lätt och liten åkare (75kg/174cm) ändå skulle kunna ha kul på dem, dock inte i skog, men det är skidan inte riktigt gjord för. Hur upplever en stor åkare (>90kg/190cm) XXL'n? Hur svårkörd är den egentligen om man har så pass stor tyngd och storlek. Blir den mer lättjobbad och mer allround då? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips offpistbruk
Tillbaka
Topp