Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips till en nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="schramm" data-source="post: 1034850" data-attributes="member: 145502"><p>Hej!</p><p></p><p>Vet för lite om Völkl Bridge och Rossignol Soul 7 för att göra något uttalande om dem.</p><p></p><p>Svårt att tipsa om ett par skidor utan att ha sett dig åka. Generellt sätt så skulle jag väl tipsa en nybörjare om att skaffa ett par mer pistorienterade skidor som första par. Mest för att jag tror att det är lättare att lära sig åka på en skida som har smalare midja och kortare svängradie. Men det beror ju också på vilken nivå du har på din skidåkning. Om du redan hanterar carving-tekniken och har satt en hyfsad grundteknik ska det inte vara några problem att hantera en skida med bredare midja. </p><p></p><p>Angående längd så gå på en skida som är något kortare än dig. En kortare skida är lättare att svänga med och kommer att hjälpa dig så här i början. </p><p></p><p>Kul att du hittat in i skidåkningens fantastiska värld. </p><p></p><p>Har du fler frågor är det bara att ställa dem!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="schramm, post: 1034850, member: 145502"] Hej! Vet för lite om Völkl Bridge och Rossignol Soul 7 för att göra något uttalande om dem. Svårt att tipsa om ett par skidor utan att ha sett dig åka. Generellt sätt så skulle jag väl tipsa en nybörjare om att skaffa ett par mer pistorienterade skidor som första par. Mest för att jag tror att det är lättare att lära sig åka på en skida som har smalare midja och kortare svängradie. Men det beror ju också på vilken nivå du har på din skidåkning. Om du redan hanterar carving-tekniken och har satt en hyfsad grundteknik ska det inte vara några problem att hantera en skida med bredare midja. Angående längd så gå på en skida som är något kortare än dig. En kortare skida är lättare att svänga med och kommer att hjälpa dig så här i början. Kul att du hittat in i skidåkningens fantastiska värld. Har du fler frågor är det bara att ställa dem! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips till en nybörjare
Tillbaka
Topp