Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TellyHelly" data-source="post: 460717" data-attributes="member: 34270"><p>Jag tycker du ska köpa två par skidor. Ett par för pist, och ett par för offpist. Det blir inte dyrare i längden eftersom skidor ändå slits ut och ett par skidor till brukar det alltid vara plats för. Jag åkte till min säsong i USA med 2 par skidor och kom hem med 4 par. </p><p></p><p>Jag har K2 Hippy Stinx (The Seth), är lika lång som dig och vägde som dig när jag åkte skidor sist, fast jag åker telemark. Jag är väldigt nöjd med hippisarna. Väger man inte så mycket så flyter man bra i puder, men så klart sämre än med en skida med bredare midja (har haft K2 Made'n AK). Fördelen är att skidorna är lätta att köra även när det blir hård offpist, så som vindpackat och skare. Visst funkar skidorna bra i pisten: dem är kontrollerbara. Men man har roligare på ett par smalare skidor som är gjorde för piståkning.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TellyHelly, post: 460717, member: 34270"] Jag tycker du ska köpa två par skidor. Ett par för pist, och ett par för offpist. Det blir inte dyrare i längden eftersom skidor ändå slits ut och ett par skidor till brukar det alltid vara plats för. Jag åkte till min säsong i USA med 2 par skidor och kom hem med 4 par. Jag har K2 Hippy Stinx (The Seth), är lika lång som dig och vägde som dig när jag åkte skidor sist, fast jag åker telemark. Jag är väldigt nöjd med hippisarna. Väger man inte så mycket så flyter man bra i puder, men så klart sämre än med en skida med bredare midja (har haft K2 Made'n AK). Fördelen är att skidorna är lätta att köra även när det blir hård offpist, så som vindpackat och skare. Visst funkar skidorna bra i pisten: dem är kontrollerbara. Men man har roligare på ett par smalare skidor som är gjorde för piståkning. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips
Tillbaka
Topp