Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - All-Mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1031603" data-attributes="member: 120579"><p>Hej. testade både extrem project 100 och Rossignol soul 7 under helgen i Hemsedal.</p><p>Det hade kommit ca 50cm snö under 3 dagar. Extrem skidan gillade jag skarpt, skulle enligt mig vara ett självklart val för mig som åker 75% pist. Rossignol skidan funkar också fint i pist, men passar nog dig bättre samt mig då jag själv är ute efter 1 komplement till mina nuvarande skidor.</p><p>Rossignol skidan fick jag några sköna offpist svängar med och där funkar den fint.</p><p>Försök att få provåka några skidor, som tidigare sagt så funkar det fint att carva med bredare skidor ( åker själv med Völkl RTM VWerks som är 84mm under fot och är inte jättevan med bredare skidor)</p><p>Extrem skidan va 186cm och rossignol skidan 188cm.</p><p>Slutsats från en 37 åring medel åkare i offpist och åt avancerad åkare i pist 185cm 98kg.</p><p>Skulle mycket väl kunna tänka mig att sälja mina völkl skidor och gå all in på extrem, men gillar Völkl skidan skarpt och som det ser ut så blir det nog ev 1 komplement köp till mina befintliga skidor.</p><p>Fler skidor kommer att testas innan jag bestämmer mig, det är en ren djungel det här med skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1031603, member: 120579"] Hej. testade både extrem project 100 och Rossignol soul 7 under helgen i Hemsedal. Det hade kommit ca 50cm snö under 3 dagar. Extrem skidan gillade jag skarpt, skulle enligt mig vara ett självklart val för mig som åker 75% pist. Rossignol skidan funkar också fint i pist, men passar nog dig bättre samt mig då jag själv är ute efter 1 komplement till mina nuvarande skidor. Rossignol skidan fick jag några sköna offpist svängar med och där funkar den fint. Försök att få provåka några skidor, som tidigare sagt så funkar det fint att carva med bredare skidor ( åker själv med Völkl RTM VWerks som är 84mm under fot och är inte jättevan med bredare skidor) Extrem skidan va 186cm och rossignol skidan 188cm. Slutsats från en 37 åring medel åkare i offpist och åt avancerad åkare i pist 185cm 98kg. Skulle mycket väl kunna tänka mig att sälja mina völkl skidor och gå all in på extrem, men gillar Völkl skidan skarpt och som det ser ut så blir det nog ev 1 komplement köp till mina befintliga skidor. Fler skidor kommer att testas innan jag bestämmer mig, det är en ren djungel det här med skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - All-Mountain
Tillbaka
Topp