Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval: Allround.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 295114" data-attributes="member: 73781"><p>Det är skit svårt att hitta en skida som klarar både offpist och pist i hög fart på ett bra sätt.</p><p></p><p>Dessutom så beror det lite på vad du menar med offpist. Skall du åka skog eller skall du åka brant och djupt eller uppkörd offpist?</p><p></p><p>Hade jag vart dig så hade jag nog använt Troublemaker skidan för skogsåken och sen kompletterat med en Nordica Hot Rod Nitrous.</p><p></p><p>Nordica Hot Rod Nitrous är en bra pist skida som även funkar bra offpist.. Den är inte jätte fet men den breda nosen gör att den flyter bra i puder, pist egenskaperna skall vara riktigt bra och dessutom så plöjer den genom ojämnheter i uppkörd offpist som en pansar vagn. </p><p></p><p>Dock så är den kanske eventuellt lite i styvaste laget för din lätta vikt. Men eftersom det är en styvare skida så bör du kunna köra den fort. Är dock inte lika styva som tillexempel vissa Völkl skidor.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 295114, member: 73781"] Det är skit svårt att hitta en skida som klarar både offpist och pist i hög fart på ett bra sätt. Dessutom så beror det lite på vad du menar med offpist. Skall du åka skog eller skall du åka brant och djupt eller uppkörd offpist? Hade jag vart dig så hade jag nog använt Troublemaker skidan för skogsåken och sen kompletterat med en Nordica Hot Rod Nitrous. Nordica Hot Rod Nitrous är en bra pist skida som även funkar bra offpist.. Den är inte jätte fet men den breda nosen gör att den flyter bra i puder, pist egenskaperna skall vara riktigt bra och dessutom så plöjer den genom ojämnheter i uppkörd offpist som en pansar vagn. Dock så är den kanske eventuellt lite i styvaste laget för din lätta vikt. Men eftersom det är en styvare skida så bör du kunna köra den fort. Är dock inte lika styva som tillexempel vissa Völkl skidor. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval: Allround.
Tillbaka
Topp