Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval: Allround.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 354936" data-attributes="member: 57206"><p><strong>Tänkte skapa liv i min tråd igen.</strong></p><p></p><p>Nu är det egentligen ett par skidor det står mellan, dom är:</p><p>Rossignol Scratch BC WRS.</p><p>Line Prophet 90 (om Steepstore eller någon butik i Sverige tar in dom).</p><p>Head Monster 88.</p><p></p><p>Monster & Ross kan jag hitta fjolårets modeller i bra längd och för bra pris.</p><p></p><p></p><p>Sedan tänkte jag om någon har nån bra fundering över vilken längd jag borde ha för att få ut så mycket som möjligt av skidorna?</p><p>På Scratch'n så är kortaste 171 cm, det bör inte vara för långt va, då jag nu är lika lång som då när jag skapade tråden, förutom det att jag tränat upp mig lite och nu väger runt 57-58 kg.</p><p>Monster'n finns i 164 cm vilket jag tror att är ganska lagom?</p><p>Sen bindningar, vilken DIN-range bör det vara på dom? Räcker det med upp till 12 för mig eller bör jag ha högre? </p><p>Om man någon gång tänker gör någon snurr när man bygger ngt hopp eller så, bör man fortfarande akta sig för Markers bindningar med låg DIN-range?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 354936, member: 57206"] [b]Tänkte skapa liv i min tråd igen.[/b] Nu är det egentligen ett par skidor det står mellan, dom är: Rossignol Scratch BC WRS. Line Prophet 90 (om Steepstore eller någon butik i Sverige tar in dom). Head Monster 88. Monster & Ross kan jag hitta fjolårets modeller i bra längd och för bra pris. Sedan tänkte jag om någon har nån bra fundering över vilken längd jag borde ha för att få ut så mycket som möjligt av skidorna? På Scratch'n så är kortaste 171 cm, det bör inte vara för långt va, då jag nu är lika lång som då när jag skapade tråden, förutom det att jag tränat upp mig lite och nu väger runt 57-58 kg. Monster'n finns i 164 cm vilket jag tror att är ganska lagom? Sen bindningar, vilken DIN-range bör det vara på dom? Räcker det med upp till 12 för mig eller bör jag ha högre? Om man någon gång tänker gör någon snurr när man bygger ngt hopp eller så, bör man fortfarande akta sig för Markers bindningar med låg DIN-range? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval: Allround.
Tillbaka
Topp