Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidval för ringrostig tant som tävlingsåkte som tonåring?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1033950" data-attributes="member: 99032"><p>Eftersom du verkar kunna ladda rejält skulle jag nog kika bortanför det som är dedikerade tjejskidor. I det otroligt populära allmountainsegmentet med skidor i midjebredd från dryga nittio upp mot hundratio i midjan hittar du nog vad du söker. De håller många gånger för riktigt laddad körning i pist samtidigt som de har tillräckligt med bäryta för att göra en puderresa minnesvärd, särskilt för en åkare som inte närmar sig eller passerat decitonnet..!</p><p></p><p>Vad gäller längden så tycker jag att absolut kortaste valet för dig är runt hundrasjuttio cm, är du bekväm med längder upp mot hundraåttio så är det vad jag skulle föreslå. En skida med rocker i bägge ändar upplevs dessutom kortare än en helspannsskida i samma längd, dessutom blir den längre skidan stadigare i fart och bär bättre i det lösa. Blir den för lång blir det svårare att böja genom den och den riskerar att kännas plankig.</p><p></p><p>Den första skidan att segla upp på horisonten blir så klart testvinnaren Extrem Project 100, du testar nog lämpligen 179:an i första hand med ovanstående resonemang färskt i minnet. Har du förresten möjlighet till testkörning eller satsar du på ett blindköp?</p><p></p><p>Till listan med skidor att testa/kika närmare på lägger du oxå Salomon Q98, Corvus från Black Crows, Bonafide från Blizzard. Völkl Mantra kan få hänga med på en repa med, men börja med P100 som sagt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1033950, member: 99032"] Eftersom du verkar kunna ladda rejält skulle jag nog kika bortanför det som är dedikerade tjejskidor. I det otroligt populära allmountainsegmentet med skidor i midjebredd från dryga nittio upp mot hundratio i midjan hittar du nog vad du söker. De håller många gånger för riktigt laddad körning i pist samtidigt som de har tillräckligt med bäryta för att göra en puderresa minnesvärd, särskilt för en åkare som inte närmar sig eller passerat decitonnet..! Vad gäller längden så tycker jag att absolut kortaste valet för dig är runt hundrasjuttio cm, är du bekväm med längder upp mot hundraåttio så är det vad jag skulle föreslå. En skida med rocker i bägge ändar upplevs dessutom kortare än en helspannsskida i samma längd, dessutom blir den längre skidan stadigare i fart och bär bättre i det lösa. Blir den för lång blir det svårare att böja genom den och den riskerar att kännas plankig. Den första skidan att segla upp på horisonten blir så klart testvinnaren Extrem Project 100, du testar nog lämpligen 179:an i första hand med ovanstående resonemang färskt i minnet. Har du förresten möjlighet till testkörning eller satsar du på ett blindköp? Till listan med skidor att testa/kika närmare på lägger du oxå Salomon Q98, Corvus från Black Crows, Bonafide från Blizzard. Völkl Mantra kan få hänga med på en repa med, men börja med P100 som sagt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidval för ringrostig tant som tävlingsåkte som tonåring?
Tillbaka
Topp