Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - hälften i pisten, hälften utanför!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 825186" data-attributes="member: 49358"><p>Ja vill du ha en skida som ska funka bra i puder för din kroppshydda så bör du se uppåt i måtten iaf över 100mm. Svårt att veta vad du har för åkstil med den beskrivningen du ger.</p><p>Hur mycket erfarenhet har du av OP? Vad har du haft för skidor förr och vad har du tyckt om dom? Hur bra måste skidorna prestera i pisten för att du ska tycka att de är ok, då många twintips inte riktigt kan jämföras med pistskidor när det kommer till att prestera i hög fart på hårdare underlag och speciellt inte med en åkare med en kroppstyngd som din.</p><p>Smalare twintips har ju ofta en målgrupp som består av finniga tonnåringar, dvs lätta åkare. Går du upp i bredd så börjar skidorna vara mer anpassade för lite större folk.</p><p></p><p>För 4500kr så har du ju ett brett utbud så svara på dessa frågor så kommer vi kunna ge dig lite tips om vad som kanske passar dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 825186, member: 49358"] Ja vill du ha en skida som ska funka bra i puder för din kroppshydda så bör du se uppåt i måtten iaf över 100mm. Svårt att veta vad du har för åkstil med den beskrivningen du ger. Hur mycket erfarenhet har du av OP? Vad har du haft för skidor förr och vad har du tyckt om dom? Hur bra måste skidorna prestera i pisten för att du ska tycka att de är ok, då många twintips inte riktigt kan jämföras med pistskidor när det kommer till att prestera i hög fart på hårdare underlag och speciellt inte med en åkare med en kroppstyngd som din. Smalare twintips har ju ofta en målgrupp som består av finniga tonnåringar, dvs lätta åkare. Går du upp i bredd så börjar skidorna vara mer anpassade för lite större folk. För 4500kr så har du ju ett brett utbud så svara på dessa frågor så kommer vi kunna ge dig lite tips om vad som kanske passar dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - hälften i pisten, hälften utanför!
Tillbaka
Topp