Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - hälften i pisten, hälften utanför!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="catafish" data-source="post: 825193" data-attributes="member: 118124"><p>Har åkt på en 129 cm Scott A720, fick dem när jag var 11 och nu är jag 15, så jag har växt mycket sedan det. Skidorna var bra enda tills förra säsogen när jag kom ner från kungsliften i Hemavan, kom ganska hårt, skidorna började skaka i sidled, jag föll och slog mej rejält! Skidorna har varit utmärkt i parken men med tanke på att de bara har en midja på 70mm är de väll värdelösa i offpisten? Har kört offpist i 2 säsonger, första säsongen gick det ju urdåligt men andra säsongen fick jag råd av en i personalen på Hemavan och han lärde mig att åka offpist bättre, så jag tar mig nog ner från toppen utan större problem, kan vara att jag lägger för mycket tyngd på bakre delen av skidorna. I pisterna åker jag med ganska hög fart och ganska skarpa svängar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="catafish, post: 825193, member: 118124"] Har åkt på en 129 cm Scott A720, fick dem när jag var 11 och nu är jag 15, så jag har växt mycket sedan det. Skidorna var bra enda tills förra säsogen när jag kom ner från kungsliften i Hemavan, kom ganska hårt, skidorna började skaka i sidled, jag föll och slog mej rejält! Skidorna har varit utmärkt i parken men med tanke på att de bara har en midja på 70mm är de väll värdelösa i offpisten? Har kört offpist i 2 säsonger, första säsongen gick det ju urdåligt men andra säsongen fick jag råd av en i personalen på Hemavan och han lärde mig att åka offpist bättre, så jag tar mig nog ner från toppen utan större problem, kan vara att jag lägger för mycket tyngd på bakre delen av skidorna. I pisterna åker jag med ganska hög fart och ganska skarpa svängar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - hälften i pisten, hälften utanför!
Tillbaka
Topp