Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - hälften i pisten, hälften utanför!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 825195" data-attributes="member: 49358"><p>så du är alltså 192cm lång och har en 129cm lång skida? Jösses.</p><p>Ja men då är det väl lite dags att ta ett ganska stort kliv i skidlängd för din del då, så en 194 lång gotama kanske blir lite för stor övergång för dig? Den känslan får jag iaf speciellt då du nämner att du "lägger för mycket tyngd på bakre delen av skidorna" så tänker jag att du INTE ska ha den nya 194an då den måste köras i förarsätet och inte baksätet (ska man iofs inte göra med någon skida).</p><p></p><p>För att det inte ska bli någon slags chock för dig med überlånga skidor så kanske en skida kring 100mm i midjan och en långd på 185 kan vara ngt? Finns många bra skidor i den kategorin och en av de är Line Prophete 100. Skidan funkar riktigt fint i pisten då den är rapp och har en modern montering som gör att den blir väldigt lätthanterlig. Sammtidigt som att den är skapligt bred och ger dig ok flyt offpist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 825195, member: 49358"] så du är alltså 192cm lång och har en 129cm lång skida? Jösses. Ja men då är det väl lite dags att ta ett ganska stort kliv i skidlängd för din del då, så en 194 lång gotama kanske blir lite för stor övergång för dig? Den känslan får jag iaf speciellt då du nämner att du "lägger för mycket tyngd på bakre delen av skidorna" så tänker jag att du INTE ska ha den nya 194an då den måste köras i förarsätet och inte baksätet (ska man iofs inte göra med någon skida). För att det inte ska bli någon slags chock för dig med überlånga skidor så kanske en skida kring 100mm i midjan och en långd på 185 kan vara ngt? Finns många bra skidor i den kategorin och en av de är Line Prophete 100. Skidan funkar riktigt fint i pisten då den är rapp och har en modern montering som gör att den blir väldigt lätthanterlig. Sammtidigt som att den är skapligt bred och ger dig ok flyt offpist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - hälften i pisten, hälften utanför!
Tillbaka
Topp