Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval i ett teoretiskt perspektiv.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 394153" data-attributes="member: 33485"><p>Goodha ÄR billigt. Beställde själv i höstas ett par 191'or för 3500, traskade in på skistores markbutik igår och köpte ett par Dukes till dem (av fredrik nilsson tror jag, en av grundarna till goodha i vart fall) som han då gav mig för 3400 vilket ger en totalsuma på 6900 SEK. Om jag istället vänt mig till Alpingaraget och köpt ett par goats med dukes är deras rek. pris 10k men de säljer för 8500 SEK vilket är 1600 dyrare! Ska vi sedan också jämföra priserna på lösa skidor sticker det ännu mer. Skulle jag då också köpt ett par 114 hade skidan kostat mig 4k och med duke blir detta 7400 SEK och för ett par Katana med dukes tar alpingaraget 10500SEK (rek. 12k enl. alpingaraget) vilket gör en skillnad på 3100. För båda paren hade jag från goodha alltså betalat 14300 och på alpingaraget för goats och katanas betalat 19000 och skillnaderna hade ,som sagt, blivit större om jag köpt lösa skidor.</p><p></p><p>Jag gillar goodha's koncept bra mycket bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 394153, member: 33485"] Goodha ÄR billigt. Beställde själv i höstas ett par 191'or för 3500, traskade in på skistores markbutik igår och köpte ett par Dukes till dem (av fredrik nilsson tror jag, en av grundarna till goodha i vart fall) som han då gav mig för 3400 vilket ger en totalsuma på 6900 SEK. Om jag istället vänt mig till Alpingaraget och köpt ett par goats med dukes är deras rek. pris 10k men de säljer för 8500 SEK vilket är 1600 dyrare! Ska vi sedan också jämföra priserna på lösa skidor sticker det ännu mer. Skulle jag då också köpt ett par 114 hade skidan kostat mig 4k och med duke blir detta 7400 SEK och för ett par Katana med dukes tar alpingaraget 10500SEK (rek. 12k enl. alpingaraget) vilket gör en skillnad på 3100. För båda paren hade jag från goodha alltså betalat 14300 och på alpingaraget för goats och katanas betalat 19000 och skillnaderna hade ,som sagt, blivit större om jag köpt lösa skidor. Jag gillar goodha's koncept bra mycket bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval i ett teoretiskt perspektiv.
Tillbaka
Topp