Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - Inspirerat av alla dessa politiker.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 192013" data-attributes="member: 46762"><p>Jp-skidan är att föredra... 8500:- tycker jag låter lite osannolikt dyrt. Kolla på de amerikanska nätbutikerna. Nästan alla har Armada, och sedan så kollar du upp vilken som har lägst frakt. Med dagens dollarvärde blir det kanske runt 5000:-. Me like dollar value! Börja på Armadas hemsida och kolla internetbutiker i deras länkar.</p><p></p><p>Gotaman tror jag nästan att du kan glömma bort, det är en puder och freerideskida, ingen jibbskida. Twintipen har blivit mindre, och den kommer nog inte lyfta dig om du ska switcha... </p><p></p><p>BC som själv kör på kan vara ett mycket bra val, smidig längd med 185 om du skall jibba. Lättad till i år, vilket löser det enda minustecknet jag har sett, nämligen tyngd och otymplighet. Ett bra och ekonomiskt val. Om Armadan blir för krånglig att få tag i, och dyr(där blir ju bindningar en extra kostnad), då tycker jag att du kan ta BC:n utan att göra bort dig totalt. Då får du även en väldigt kompetent allroundskida samtidigt. Och det kan man inte direkt anklaga Jp:n till...</p><p></p><p>En fråga: varför inte K2 Seth? Nästan likadan som BC, fast lite dyrare på SC? Är det priset lr?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 192013, member: 46762"] Jp-skidan är att föredra... 8500:- tycker jag låter lite osannolikt dyrt. Kolla på de amerikanska nätbutikerna. Nästan alla har Armada, och sedan så kollar du upp vilken som har lägst frakt. Med dagens dollarvärde blir det kanske runt 5000:-. Me like dollar value! Börja på Armadas hemsida och kolla internetbutiker i deras länkar. Gotaman tror jag nästan att du kan glömma bort, det är en puder och freerideskida, ingen jibbskida. Twintipen har blivit mindre, och den kommer nog inte lyfta dig om du ska switcha... BC som själv kör på kan vara ett mycket bra val, smidig längd med 185 om du skall jibba. Lättad till i år, vilket löser det enda minustecknet jag har sett, nämligen tyngd och otymplighet. Ett bra och ekonomiskt val. Om Armadan blir för krånglig att få tag i, och dyr(där blir ju bindningar en extra kostnad), då tycker jag att du kan ta BC:n utan att göra bort dig totalt. Då får du även en väldigt kompetent allroundskida samtidigt. Och det kan man inte direkt anklaga Jp:n till... En fråga: varför inte K2 Seth? Nästan likadan som BC, fast lite dyrare på SC? Är det priset lr? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval - Inspirerat av alla dessa politiker.
Tillbaka
Topp