Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval, Nordica Patron 185 alt Extrem Opinion 108 186!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="janne73" data-source="post: 1073296" data-attributes="member: 122817"><p>Kan bara verifiera att MnO's omdöme om Patron stämmer till 100%. Har åkt den 3 1/2 säsong och du sätter ord exakt på hur den är. Själv älskar jag ju denna odämpade "träplanka" just för att den förmedlar allt. Jag som är lättviktare och lätt på snön vill inte ha en massa gummi i skidan. Det är en skida med mycket snökänsla. </p><p>Visst är den sämre i sämre fören, men jag har aldrig upplevt</p><p>den orolig eller för svängvillig - i puder. </p><p>I pist tycker jag den är relativt ofladdrig om man faktiskt lyckas carva rejält och på så vis förlänga kontaktytan. Men visst, gäller när det är mjukt och fint underlag. </p><p>En annan gissning är att Patron är en skida för den åkaren som kanske väger in säg under 85kg. </p><p>Har inte åkt storebror Helldorado (med metall, men samma shape) men vad jag läst o hört försvann just mycket av Patrons goda sidor. </p><p></p><p>Som vanligt existerar inte den perfekta skidan för alla underlag. </p><p></p><p>Opinion 108 låter riktigt spännande - hoppas kunna testa den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="janne73, post: 1073296, member: 122817"] Kan bara verifiera att MnO's omdöme om Patron stämmer till 100%. Har åkt den 3 1/2 säsong och du sätter ord exakt på hur den är. Själv älskar jag ju denna odämpade "träplanka" just för att den förmedlar allt. Jag som är lättviktare och lätt på snön vill inte ha en massa gummi i skidan. Det är en skida med mycket snökänsla. Visst är den sämre i sämre fören, men jag har aldrig upplevt den orolig eller för svängvillig - i puder. I pist tycker jag den är relativt ofladdrig om man faktiskt lyckas carva rejält och på så vis förlänga kontaktytan. Men visst, gäller när det är mjukt och fint underlag. En annan gissning är att Patron är en skida för den åkaren som kanske väger in säg under 85kg. Har inte åkt storebror Helldorado (med metall, men samma shape) men vad jag läst o hört försvann just mycket av Patrons goda sidor. Som vanligt existerar inte den perfekta skidan för alla underlag. Opinion 108 låter riktigt spännande - hoppas kunna testa den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval, Nordica Patron 185 alt Extrem Opinion 108 186!?
Tillbaka
Topp