Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval, Nordica Patron 185 alt Extrem Opinion 108 186!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1073349" data-attributes="member: 12152"><p>Pollards skidor, både SFB och Opus har alltid haft mycket tail i balansen, i alla fall tills i år när de byttes ut mot den nya SFB, Mordecai och Magnus Opus som jag inte kan uttala mig om eftersom jag inte har testat nån av dom. Jag har ett par Opus monterade på -4 och kör även Opinion 118 på -4 och Opusen känns MYCKET mer centermonterad och tailen framträder klart mer, trots att jag i det fallet har flyttat bak lite från "Eric´s reference". Med Opinion kan man stå på -4 utan att det känns speciellt jibbigt. Tailen är inte alls lika framträdande i balansen som i Lines alternativ. Är det 108:an du menar föredrar jag dock -5, eftersom det skapar lite mer lågfartsflyt. Med "bara" 108mm under foten har man inte samma flytmarginal som med en centimeter till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1073349, member: 12152"] Pollards skidor, både SFB och Opus har alltid haft mycket tail i balansen, i alla fall tills i år när de byttes ut mot den nya SFB, Mordecai och Magnus Opus som jag inte kan uttala mig om eftersom jag inte har testat nån av dom. Jag har ett par Opus monterade på -4 och kör även Opinion 118 på -4 och Opusen känns MYCKET mer centermonterad och tailen framträder klart mer, trots att jag i det fallet har flyttat bak lite från "Eric´s reference". Med Opinion kan man stå på -4 utan att det känns speciellt jibbigt. Tailen är inte alls lika framträdande i balansen som i Lines alternativ. Är det 108:an du menar föredrar jag dock -5, eftersom det skapar lite mer lågfartsflyt. Med "bara" 108mm under foten har man inte samma flytmarginal som med en centimeter till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval, Nordica Patron 185 alt Extrem Opinion 108 186!?
Tillbaka
Topp