Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval, Nordica Patron 185 alt Extrem Opinion 108 186!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1073455" data-attributes="member: 49358"><p>[USER=12152]@MnO[/USER] får rätta mig om jag har fel men..Chargern har väl samma kärna som Project 110/100 fast Opinion-shape?</p><p></p><p>Jag har Charger 193 monterade på strecket, -6cm, och trivs som attan. Det är en skida som tål allt av underlag och fart så länge man fattar att det är en skida med tip och tail rocker vi snackar om. Om man har Dynastar XXL eller någon gammal stöckli stormrider som referens om vad en stabil skida är så nej...det går inte att jämföra. 2 anledningar.</p><p>-Kortare kontaktyta och kortare radie. </p><p></p><p>Det är en skida som kan svänga men inte gör det så länge man inte ber om det. Jag tyckte att den har suttit på i stort sett allt jag har siktat på. Har väl inte helt vågat att gå in tokfort mot en fläck av blå-is med en intention av armbågs-carbin á la Hendryx 917. Men all annan typ av snö tar det galant!</p><p></p><p>Det som är lite dumt här är att jag inte har testat den vanliga 108an utan bara chargern. Den kräver sin förare om farten är för låg men ordet charge innefattar ju inte direkt flack skog :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1073455, member: 49358"] [USER=12152]@MnO[/USER] får rätta mig om jag har fel men..Chargern har väl samma kärna som Project 110/100 fast Opinion-shape? Jag har Charger 193 monterade på strecket, -6cm, och trivs som attan. Det är en skida som tål allt av underlag och fart så länge man fattar att det är en skida med tip och tail rocker vi snackar om. Om man har Dynastar XXL eller någon gammal stöckli stormrider som referens om vad en stabil skida är så nej...det går inte att jämföra. 2 anledningar. -Kortare kontaktyta och kortare radie. Det är en skida som kan svänga men inte gör det så länge man inte ber om det. Jag tyckte att den har suttit på i stort sett allt jag har siktat på. Har väl inte helt vågat att gå in tokfort mot en fläck av blå-is med en intention av armbågs-carbin á la Hendryx 917. Men all annan typ av snö tar det galant! Det som är lite dumt här är att jag inte har testat den vanliga 108an utan bara chargern. Den kräver sin förare om farten är för låg men ordet charge innefattar ju inte direkt flack skog :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval, Nordica Patron 185 alt Extrem Opinion 108 186!?
Tillbaka
Topp