Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval och generell fundering ang monteringspunkt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 916516" data-attributes="member: 49358"><p>Det där!</p><p></p><p>Man ska alltid se på skidan i förhållande till vem den är riktad till kontra sina egen fysik och åkstil.</p><p></p><p>Ska sägas att av de skidor som du har radat upp så är Blizzard Cochise den som är mest traditionell. Monteringen sitter förhållandevis långt bak och har bara ordentlig tiprocker. Dvs en skida som är tänkt att man ska köra framlänges med.</p><p>Övriga skidor (minus Nordica Patron...för den vet jag så lite om) är monterade långt fram (Line skidorna på -2cm från mitten och ungefär samma med PB&J) är avsedda för att vara otroligt lekfulla skidor som ska klara av det mesta. PB&J ser jag som den skidan som passar absolut bäst till att ha som enda skida om man gillar att det går lite fort av och till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 916516, member: 49358"] Det där! Man ska alltid se på skidan i förhållande till vem den är riktad till kontra sina egen fysik och åkstil. Ska sägas att av de skidor som du har radat upp så är Blizzard Cochise den som är mest traditionell. Monteringen sitter förhållandevis långt bak och har bara ordentlig tiprocker. Dvs en skida som är tänkt att man ska köra framlänges med. Övriga skidor (minus Nordica Patron...för den vet jag så lite om) är monterade långt fram (Line skidorna på -2cm från mitten och ungefär samma med PB&J) är avsedda för att vara otroligt lekfulla skidor som ska klara av det mesta. PB&J ser jag som den skidan som passar absolut bäst till att ha som enda skida om man gillar att det går lite fort av och till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval och generell fundering ang monteringspunkt
Tillbaka
Topp