Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval - olika alternativ
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chippaen" data-source="post: 275939" data-attributes="member: 57285"><p>Tjena! Tänkte skaffa ett par hyffsat billiga skidor snart och har kollat runt litegrann och hittat bland annat:</p><p></p><p>- Dynastar Nothin but trouble 05/06 och 06/07 (någon märkvärdig skillnad? Orginalpriset på gamla modellen var iaf dyrare det året den såldes jämfört med årets skida och pris)</p><p></p><p>- K2 Fujative 05/06 och 06/07. Här med, är det någon speciellt skillnad? Går gärna iväg så billigt som möjligt men vill ändå ha en schysst skida.</p><p></p><p>- K2 Silencer 06/07, samma pris som fujative 06/07 på sportconrad.</p><p></p><p>- Völkl Dogen 06/07</p><p></p><p></p><p>Jag är ca 175cm lång, väger runt 55kg och kör lite allround. Är mest i parken men åker även mycket pist då det inte finns bra park överallt. Är väl medelgod/avancerad åkare i pist och medel i parken, hoppar de flesta hoppen men sätter inte så mycket i de större. åker även lite smått utanför pisten när vädret/snön tillåter men den egenskapen är inte den viktigaste. Åker ca två veckor/säsong, ibland utanför Sverige.</p><p></p><p>Vad anser du passar bra? Gärna utifrån egna erfarenheter</p><p></p><p>//mvh Christoffer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chippaen, post: 275939, member: 57285"] Tjena! Tänkte skaffa ett par hyffsat billiga skidor snart och har kollat runt litegrann och hittat bland annat: - Dynastar Nothin but trouble 05/06 och 06/07 (någon märkvärdig skillnad? Orginalpriset på gamla modellen var iaf dyrare det året den såldes jämfört med årets skida och pris) - K2 Fujative 05/06 och 06/07. Här med, är det någon speciellt skillnad? Går gärna iväg så billigt som möjligt men vill ändå ha en schysst skida. - K2 Silencer 06/07, samma pris som fujative 06/07 på sportconrad. - Völkl Dogen 06/07 Jag är ca 175cm lång, väger runt 55kg och kör lite allround. Är mest i parken men åker även mycket pist då det inte finns bra park överallt. Är väl medelgod/avancerad åkare i pist och medel i parken, hoppar de flesta hoppen men sätter inte så mycket i de större. åker även lite smått utanför pisten när vädret/snön tillåter men den egenskapen är inte den viktigaste. Åker ca två veckor/säsong, ibland utanför Sverige. Vad anser du passar bra? Gärna utifrån egna erfarenheter //mvh Christoffer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval - olika alternativ
Tillbaka
Topp