Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval(Rossignol Scratch BC&Völkl Unlimited AC2)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 816395" data-attributes="member: 12152"><p>Det är två skidor som är ganska olika i karaktären. Völkl AC2 är en något breddad pistskida som är spänstig och alert i snökontakt och känsla. Stancen (bootcenter-placering) är traditionell och hela skidan ger ett neutralt intryck, i relation till en klassisk pistskida. Scratch BC är, lite beroende på monteringpunkt naturligtvis, en skida som är betydligt mer åt jibbhållet i känsla och balans. BC fanns tidigt i Ross sortiment och om det är en av de tidiga versionerna så är centerkänslan inte lika påtaglig, men den är ändå tydlig i jämförelse med AC2. BC är en typisk Rossignolskida från ett par år tillbaka när det gäller känslan. Det innebär mycket dämpning via gummilager, vilket ger en ganska diffus kontakt med underlaget. En del gillar det, men jag tycker att det saknas lite närhet i åkningen. </p><p></p><p>Jag hade valt Völkl-skidan om du fokuserar på åkningen, och Scratch BC om du vill ha mer möjlighet att utveckla din jibbiga sida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 816395, member: 12152"] Det är två skidor som är ganska olika i karaktären. Völkl AC2 är en något breddad pistskida som är spänstig och alert i snökontakt och känsla. Stancen (bootcenter-placering) är traditionell och hela skidan ger ett neutralt intryck, i relation till en klassisk pistskida. Scratch BC är, lite beroende på monteringpunkt naturligtvis, en skida som är betydligt mer åt jibbhållet i känsla och balans. BC fanns tidigt i Ross sortiment och om det är en av de tidiga versionerna så är centerkänslan inte lika påtaglig, men den är ändå tydlig i jämförelse med AC2. BC är en typisk Rossignolskida från ett par år tillbaka när det gäller känslan. Det innebär mycket dämpning via gummilager, vilket ger en ganska diffus kontakt med underlaget. En del gillar det, men jag tycker att det saknas lite närhet i åkningen. Jag hade valt Völkl-skidan om du fokuserar på åkningen, och Scratch BC om du vill ha mer möjlighet att utveckla din jibbiga sida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval(Rossignol Scratch BC&Völkl Unlimited AC2)
Tillbaka
Topp