Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval till Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 995159" data-attributes="member: 46762"><p>Det beror ju lite på hur mycket snö som ni får och hur täta dumpen kommer vara. Jag har polare som är där nu och rent spontant är det 138 som gäller a.t.m., utan snack. Jag har själv haft 112RP och den enda de är dåliga på är ju riktigt, riktigt djupt puder, speciellt om man vill gasa på lite. Och det antar jag att du vill göra om det är skidfilmsförhållanden! </p><p>Jag har inte kört 138'an, men har ett par andra reverseskidor (Down CD5, iofs väldigt smala) och om det är något som reverse är bra till är det ju snabba svängar. 138'an klarar snömängden och träden utan problem skulle jag tro. Det är väl ändå världens bästa rev/rev?!?</p><p></p><p>Så om det har snöat och antagligen kommer komma lite mer snö (det är ju 7 dagar, lätt att prognostisera) är det 138'an som gäller. När hade du annars tänkt att använda 138'an förrutom i Japan? AK much?:P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 995159, member: 46762"] Det beror ju lite på hur mycket snö som ni får och hur täta dumpen kommer vara. Jag har polare som är där nu och rent spontant är det 138 som gäller a.t.m., utan snack. Jag har själv haft 112RP och den enda de är dåliga på är ju riktigt, riktigt djupt puder, speciellt om man vill gasa på lite. Och det antar jag att du vill göra om det är skidfilmsförhållanden! Jag har inte kört 138'an, men har ett par andra reverseskidor (Down CD5, iofs väldigt smala) och om det är något som reverse är bra till är det ju snabba svängar. 138'an klarar snömängden och träden utan problem skulle jag tro. Det är väl ändå världens bästa rev/rev?!? Så om det har snöat och antagligen kommer komma lite mer snö (det är ju 7 dagar, lätt att prognostisera) är det 138'an som gäller. När hade du annars tänkt att använda 138'an förrutom i Japan? AK much?:P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval till Japan
Tillbaka
Topp