Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval till Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bonumm" data-source="post: 995277" data-attributes="member: 98751"><p>Skidorna är pure båda två. Jag har ett dakine fall line double, det väger nästan 20kg med båda paren. Nackdelen är att det kostar 200euro för frakten av ett par t o r Japan, samt att de brukar vara rätt kinkiga på flyget till Sapporo. Så jag tror det är kört att få med båda och att betala 400euro känns lite väl saftigt. Hoppas att de inte är så kinkiga med multifodral som sas. Flög till Italien med swiss nu i januari med mitt dakine och slapp då skidfrakten trots att mitt bage vägde 30kg totalt. Flyger nu med KLM, någon som har erfarenhet av KLM? Känns fortfarande som det är lotto hur mycket man får betala för frakten. Sist jag var i Japan 2010 så fick vissa betala skidfrakt på 490kr och vissa klarade sig utan att betala. Detta fast vi åkte på samma flyg med samma researrangör. Det gäller att ha lite tur när man checkar in, helst ska man nog försöka checka in manuellt.</p><p></p><p>Ska nog satsa på inserts på mina DPS tills nästa år, då blir det lite enklare att packa och släpa runt dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bonumm, post: 995277, member: 98751"] Skidorna är pure båda två. Jag har ett dakine fall line double, det väger nästan 20kg med båda paren. Nackdelen är att det kostar 200euro för frakten av ett par t o r Japan, samt att de brukar vara rätt kinkiga på flyget till Sapporo. Så jag tror det är kört att få med båda och att betala 400euro känns lite väl saftigt. Hoppas att de inte är så kinkiga med multifodral som sas. Flög till Italien med swiss nu i januari med mitt dakine och slapp då skidfrakten trots att mitt bage vägde 30kg totalt. Flyger nu med KLM, någon som har erfarenhet av KLM? Känns fortfarande som det är lotto hur mycket man får betala för frakten. Sist jag var i Japan 2010 så fick vissa betala skidfrakt på 490kr och vissa klarade sig utan att betala. Detta fast vi åkte på samma flyg med samma researrangör. Det gäller att ha lite tur när man checkar in, helst ska man nog försöka checka in manuellt. Ska nog satsa på inserts på mina DPS tills nästa år, då blir det lite enklare att packa och släpa runt dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval till Japan
Tillbaka
Topp