Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skidval till kittelfjäll?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="adamski1" data-source="post: 942026" data-attributes="member: 131772"><p>jag och ett par polare ska upp till kittelfjäll över en helg i mitten av mars och jag undrar lite över vilka skidor jag borde släpa med mig. </p><p></p><p>Ett par armada allround skidor med 84 mm midja. Eller ett par lite fetare BC-jibblagg med 105 mm, dom är 182 cm och har en liten tip och tailrocker med ett platt spann under foten. Jag är bara 178cm och 62 kg och mina ben är inte dom biffigaste så jag är lite orolig över att fjällbjörkarna ska sitta för tätt för att jag ska orka med att dra runt dom.</p><p>detta är första gången i kittel för mig och jag undrar även om hur snöförhållandena brukar vara kring mitten av mars?</p><p></p><p>seriösa svar tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="adamski1, post: 942026, member: 131772"] jag och ett par polare ska upp till kittelfjäll över en helg i mitten av mars och jag undrar lite över vilka skidor jag borde släpa med mig. Ett par armada allround skidor med 84 mm midja. Eller ett par lite fetare BC-jibblagg med 105 mm, dom är 182 cm och har en liten tip och tailrocker med ett platt spann under foten. Jag är bara 178cm och 62 kg och mina ben är inte dom biffigaste så jag är lite orolig över att fjällbjörkarna ska sitta för tätt för att jag ska orka med att dra runt dom. detta är första gången i kittel för mig och jag undrar även om hur snöförhållandena brukar vara kring mitten av mars? seriösa svar tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skidval till kittelfjäll?
Tillbaka
Topp