Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval TST, SFB, Kendo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1069605" data-attributes="member: 145112"><p>-Jag börjar med samma som jag alltid gör, försök att köpa dem där du kan testa dem innan, det är värt varenda krona det kan kosta extra mot att köpa på något billigt ställe...</p><p></p><p>Men en skida som jag skulle rekommendera dig är, Völkl 90eight. Den är mjukare i uppbyggnaden mot många av de andra skidorna som rekomenderats. Om du dessutom inte åker så jättemycket så passar en sådan bra mycket bättre. </p><p>Skidan är absolut ingen fladderskida men den är inte lika dämpad vilket gör den kvickare och roligare än många styva och hårt dämpade skidor.</p><p>Med tanke på din längd och vikt så skulle jag rekommendera 177cm längd, den lilla bättre bärigheten du får med en 184cm skida är inget du märker av, men du får mycket bättre pistegenskaper med 177 vilket gör dem bättre för dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1069605, member: 145112"] -Jag börjar med samma som jag alltid gör, försök att köpa dem där du kan testa dem innan, det är värt varenda krona det kan kosta extra mot att köpa på något billigt ställe... Men en skida som jag skulle rekommendera dig är, Völkl 90eight. Den är mjukare i uppbyggnaden mot många av de andra skidorna som rekomenderats. Om du dessutom inte åker så jättemycket så passar en sådan bra mycket bättre. Skidan är absolut ingen fladderskida men den är inte lika dämpad vilket gör den kvickare och roligare än många styva och hårt dämpade skidor. Med tanke på din längd och vikt så skulle jag rekommendera 177cm längd, den lilla bättre bärigheten du får med en 184cm skida är inget du märker av, men du får mycket bättre pistegenskaper med 177 vilket gör dem bättre för dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval TST, SFB, Kendo
Tillbaka
Topp