Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="THall" data-source="post: 8289"><p>Kanske inte det svar du vill ha men..</p><p>Förlåt för att jag säger det men det är inte många tjejer som påstår att screamen är för fladdrig. Möjligtvis i störtlopp (!) men om du ligger på skär klarar den av ganska mycket fart om du nu inte är en riktig tungviktare! Ett tips är att lägga en liten slant på en privatlektion för en duktig skidlärare så tror jag att du kommer att vara nöjd med x-screamen. Tänk på att en gammal skida alltid tappar en del av sin spänst och kan upplevas som fladdrig då. Om du köper ett par nya tror jag inte du blir besviken. Teknik och slipade stålkanter är ofta det bästa skidköpet!</p><p></p><p> Några godbitar att välja på för pisten till vintern är annars:</p><p>Rossignols nya viper (Rossignol Viper XL T-power) som är lite vassare än förra årets. Ruskigt bra respons idem. Om du gillar stora svängar i hög fart är nog Dynastar skicross 66 något som passar. Där lär du inte klaga över stabiliteten iallafall! </p><p></p><p>Om du vill ha en mer allroundskida för hela berget där du kan ge dig ut utanför pisterna är Heads nya Super cross något du inte kan bli missnöjd med. Denna vinters Rossignol bandit xx är riktigt bra och jag vet att många tjejer som teståkte den förra året var mycket nöjda. Välj ganska kort längd på denna skida och åk på SKÄR.. </p><p>PS: Läs åka skidors pågående carvingskola så kan du få många tips om din åkning. Riktigt duktiga och erfarna instruktörer (Janne och Mona) som har skrivit den artikelserien.. DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="THall, post: 8289"] Kanske inte det svar du vill ha men.. Förlåt för att jag säger det men det är inte många tjejer som påstår att screamen är för fladdrig. Möjligtvis i störtlopp (!) men om du ligger på skär klarar den av ganska mycket fart om du nu inte är en riktig tungviktare! Ett tips är att lägga en liten slant på en privatlektion för en duktig skidlärare så tror jag att du kommer att vara nöjd med x-screamen. Tänk på att en gammal skida alltid tappar en del av sin spänst och kan upplevas som fladdrig då. Om du köper ett par nya tror jag inte du blir besviken. Teknik och slipade stålkanter är ofta det bästa skidköpet! Några godbitar att välja på för pisten till vintern är annars: Rossignols nya viper (Rossignol Viper XL T-power) som är lite vassare än förra årets. Ruskigt bra respons idem. Om du gillar stora svängar i hög fart är nog Dynastar skicross 66 något som passar. Där lär du inte klaga över stabiliteten iallafall! Om du vill ha en mer allroundskida för hela berget där du kan ge dig ut utanför pisterna är Heads nya Super cross något du inte kan bli missnöjd med. Denna vinters Rossignol bandit xx är riktigt bra och jag vet att många tjejer som teståkte den förra året var mycket nöjda. Välj ganska kort längd på denna skida och åk på SKÄR.. PS: Läs åka skidors pågående carvingskola så kan du få många tips om din åkning. Riktigt duktiga och erfarna instruktörer (Janne och Mona) som har skrivit den artikelserien.. DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Tillbaka
Topp