Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user62785" data-source="post: 594689"><p>Tjaa(igen). Känner mig extremt förvirrad för tillfället när det gäller skidval. Några svar som jag fick i min förra tråd var att både alpha 1:an och 2:an var styva men att 2:an var mjukare. Det jag undrar över är om alphaskidorna är lekfulla eller om dom bara uppfattas som hårda när man kör lekfullt?. Kör 70 procent park och resten offpist. Jag är 1.84 lång och väger 75 kg. Jag kör väldigt varierat i parken och ena dagen blir det lekfull åkning med rails och liknadnde, och andra dagen blir det större hopp. Vill ha en realtrivt mjuk skida som man ändå kan gå stort med. men den får inte uppfattas som riktigt hård när man kör lite mer lekfullt. Är alpha 2:an mer anpassad för större hopp och är det bättre isåfall att satsa på t.ex. Armada t-hall?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user62785, post: 594689"] Tjaa(igen). Känner mig extremt förvirrad för tillfället när det gäller skidval. Några svar som jag fick i min förra tråd var att både alpha 1:an och 2:an var styva men att 2:an var mjukare. Det jag undrar över är om alphaskidorna är lekfulla eller om dom bara uppfattas som hårda när man kör lekfullt?. Kör 70 procent park och resten offpist. Jag är 1.84 lång och väger 75 kg. Jag kör väldigt varierat i parken och ena dagen blir det lekfull åkning med rails och liknadnde, och andra dagen blir det större hopp. Vill ha en realtrivt mjuk skida som man ändå kan gå stort med. men den får inte uppfattas som riktigt hård när man kör lite mer lekfullt. Är alpha 2:an mer anpassad för större hopp och är det bättre isåfall att satsa på t.ex. Armada t-hall? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Tillbaka
Topp