Snowflake_10
Ny medlem
Skidval
Hej! Jag åker skidor 5-6 tillfällen per år, har hyrt utrustning varje gång. Nu har jag faktiskt köpt mig ett par pjäxor som jag känner att jag nog kan bli bra kompis med (Nordica Speedmachine 8). Börjar även fundera på om jag inte ska ta och investera i ett par egna skidor också. Jag tycker att de skidor som man hyr ger mig varierande upplevelser varje gång som jag åker och i ärlighetens namn har jag inte en susning om vilken typ av skida som skulle passa just mig, eftersom att det verkar vara en djungel vad det gäller utbudet på skidmarknaden.
Jag betraktar mig som en ganska medelgod åkare, började åka ordentligt för 6-7 år sedan (är 45 år) och föredrar blåa och röda pister, där det inte blir allt för brant. Tycker att det är rolgast att köra på hård snö och kunna ta ut svängarna ordentligt.
Tittar uteslutande på utgående reaobjekt och beg på Tradera eller Blocket. Kan någon ge mig en redogörelse på vad jag ska tänka på och hur jag ska hitta en skida som passar just mig och min åkning?
Jag betraktar mig som en ganska medelgod åkare, började åka ordentligt för 6-7 år sedan (är 45 år) och föredrar blåa och röda pister, där det inte blir allt för brant. Tycker att det är rolgast att köra på hård snö och kunna ta ut svängarna ordentligt.
Tittar uteslutande på utgående reaobjekt och beg på Tradera eller Blocket. Kan någon ge mig en redogörelse på vad jag ska tänka på och hur jag ska hitta en skida som passar just mig och min åkning?