Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidvård - hjälp mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 101192" data-attributes="member: 12536"><p>"Angående valla så är det också en hel vetenskap, jag har tävlingsåkt i 12 år och jag vallar i princip ALDRIG mina friåkningsskidor. Du måste valla så pass ofta för att belaget inte ska bli bränt och det är nästan alltid kasst belag på en friåkningsskida så det ger i princip inget. Valla dina skidor om du tycker att det glider sjukt dåligt eller om det är vårsnö som suger tag i skidan."</p><p></p><p>Så du menar att eftersom belagen på "friåkningsskidor" (jag antar att du jämför med tävlingsskidor) är så kassa så ska man skita i att vårda dem? Det ger inget? Intressant synpunkt. Hur ofta byter du friåkningsskidor? Hur ser belagen ut efter en vallafri säsong?</p><p></p><p>//Anton</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 101192, member: 12536"] "Angående valla så är det också en hel vetenskap, jag har tävlingsåkt i 12 år och jag vallar i princip ALDRIG mina friåkningsskidor. Du måste valla så pass ofta för att belaget inte ska bli bränt och det är nästan alltid kasst belag på en friåkningsskida så det ger i princip inget. Valla dina skidor om du tycker att det glider sjukt dåligt eller om det är vårsnö som suger tag i skidan." Så du menar att eftersom belagen på "friåkningsskidor" (jag antar att du jämför med tävlingsskidor) är så kassa så ska man skita i att vårda dem? Det ger inget? Intressant synpunkt. Hur ofta byter du friåkningsskidor? Hur ser belagen ut efter en vallafri säsong? //Anton [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidvård - hjälp mig!
Tillbaka
Topp