Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidvård - hjälp mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eppe" data-source="post: 101196" data-attributes="member: 13127"><p>Men kan valla varje dag första veckan om man vill och skidorna blir säkert glada, belaget behöver vallas mer när det är nytt eller nyligen stenslipat. Problemet är att i längden så orkar man inte att hålla på å valla så mkt som det egentligen behövs och ju mer sällan man vallar ju mindre ide är det faktiskt att göra det.</p><p></p><p>Min personliga mening var från början av den här tråden: </p><p></p><p>Jag vet inte varför man ska hålla på å lägga en massa timmar i vallaboden på sina friåkningsskidor då det inte handlar om att åka på tid med optimalt glid. Skidorna kommer inte att falla i bitar om du inte vallar dem och de kommer inte att se mycket värre ut mot slutet av säsongen om du struntar i att valla. Det är ingen jättestor skillnad att åka på ovallade skidor om det inte är väldigt konstig snö. Pga detta och det som jag nämt tidigare så orkar jag inte valla mina friåkningsskidor. Sen är det upp till var och en hur de vill göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eppe, post: 101196, member: 13127"] Men kan valla varje dag första veckan om man vill och skidorna blir säkert glada, belaget behöver vallas mer när det är nytt eller nyligen stenslipat. Problemet är att i längden så orkar man inte att hålla på å valla så mkt som det egentligen behövs och ju mer sällan man vallar ju mindre ide är det faktiskt att göra det. Min personliga mening var från början av den här tråden: Jag vet inte varför man ska hålla på å lägga en massa timmar i vallaboden på sina friåkningsskidor då det inte handlar om att åka på tid med optimalt glid. Skidorna kommer inte att falla i bitar om du inte vallar dem och de kommer inte att se mycket värre ut mot slutet av säsongen om du struntar i att valla. Det är ingen jättestor skillnad att åka på ovallade skidor om det inte är väldigt konstig snö. Pga detta och det som jag nämt tidigare så orkar jag inte valla mina friåkningsskidor. Sen är det upp till var och en hur de vill göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidvård - hjälp mig!
Tillbaka
Topp