Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidvård
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1087551" data-attributes="member: 29440"><p>Nej inte säkert att det är smuts, men då han hade borstat ur dem och vallade skidorna innan och det bara tog någon dags åkning innan det uppstod så borde inte vallan ha försvunnit så snabbt.</p><p>Har sett samma fenomen på barnens skidor och då jag har dragit av belagen med en plastsickel så ser jag att det är valla kvar (brukar inte sickla så noga på barnens skidor) så jag tolkar det som att det är smuts eller så är det helt enkelt nån utfällning i vallan eller liknande om det inte är smuts.</p><p>Får inte alls samma på mina skidor vilket kanske beror på att jag har ett helt annat tryck på skidorna när jag åker. Tendensen finns däremot lite på sambons belag också.</p><p></p><p>@Q105 , det du kan göra istället för att borsta rent skidorna är att du lägger på ett lager mjuk valla ( varmvalla- oftast gul) om du sicklar av innan den har stelnat helt, de ska bli som en sammanhållande massa när du sicklar. Detta drar med sig smutsen från belagen. Du kommer att se det på vallan du sicklar av. Efter det kan du i och för sig borsta och dra med en fibertex för att få bort det sista av vallan och smutsen. Sen kör du på ny valla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1087551, member: 29440"] Nej inte säkert att det är smuts, men då han hade borstat ur dem och vallade skidorna innan och det bara tog någon dags åkning innan det uppstod så borde inte vallan ha försvunnit så snabbt. Har sett samma fenomen på barnens skidor och då jag har dragit av belagen med en plastsickel så ser jag att det är valla kvar (brukar inte sickla så noga på barnens skidor) så jag tolkar det som att det är smuts eller så är det helt enkelt nån utfällning i vallan eller liknande om det inte är smuts. Får inte alls samma på mina skidor vilket kanske beror på att jag har ett helt annat tryck på skidorna när jag åker. Tendensen finns däremot lite på sambons belag också. @Q105 , det du kan göra istället för att borsta rent skidorna är att du lägger på ett lager mjuk valla ( varmvalla- oftast gul) om du sicklar av innan den har stelnat helt, de ska bli som en sammanhållande massa när du sicklar. Detta drar med sig smutsen från belagen. Du kommer att se det på vallan du sicklar av. Efter det kan du i och för sig borsta och dra med en fibertex för att få bort det sista av vallan och smutsen. Sen kör du på ny valla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidvård
Tillbaka
Topp