Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidväska. För säkerhet samt nödvädiga saker.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjerne" data-source="post: 405725" data-attributes="member: 36068"><p>Halmhatt >> Vad är det du har för syfte på berget? Jag reagerer främst på att du vill ha med dig recco-sökare, är det så att du skall ha någon form av sök-kurs på berget, men det framgår inte i ditt inlägg? De reccosökare som jag har använt är ganska stora och klumpiga och känns rätt omotiverat att kånka omkring på i ryggsäcken, fast det kanske finns mindre. Om det nu är så att du bara skall ha sökare för kamraträddning, vilket det verkar som i ditt inlägg, vad är det för fel på tranciever?</p><p></p><p></p><p>Detta brukar iallafall jag ha med mig (i ryggsäcken) på tur</p><p>-Spade</p><p>-Sond</p><p>-Stighudar</p><p>-Förstärkningsplagg</p><p>-Första förband</p><p>-Extra handskar</p><p>-Extra underställströjja</p><p>-Mackor, choklad, nötter, russin etc.</p><p>-Vatten i vätskesystem, (Se till att köld-isolera ordentligt)</p><p>-Karta</p><p>-Försäkringpapper och dyl.</p><p>-Multiverktyg, (använder faktiskt oldschool-swiss-armyknife)</p><p>-Pannlampa</p><p>-Kamera</p><p>-Telefon</p><p>Beroende på typ av tur:</p><p>-Stegjärn</p><p>-Yxa</p><p></p><p>Detta får blats i en day-pack-rygga. Jag kör själv med Ortovox 30-liters och är helnöjd.</p><p>Observera att alla dessa saker är HELT onödiga om du inte vet hur man använder dem. Ut och öva innan du börjar släpa med dig dessa saker. Framförallt trancieversök, slutar aldrig att förvåna mig hur många som tror att de har nytta av trancievern utan att någonsin övat med den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjerne, post: 405725, member: 36068"] Halmhatt >> Vad är det du har för syfte på berget? Jag reagerer främst på att du vill ha med dig recco-sökare, är det så att du skall ha någon form av sök-kurs på berget, men det framgår inte i ditt inlägg? De reccosökare som jag har använt är ganska stora och klumpiga och känns rätt omotiverat att kånka omkring på i ryggsäcken, fast det kanske finns mindre. Om det nu är så att du bara skall ha sökare för kamraträddning, vilket det verkar som i ditt inlägg, vad är det för fel på tranciever? Detta brukar iallafall jag ha med mig (i ryggsäcken) på tur -Spade -Sond -Stighudar -Förstärkningsplagg -Första förband -Extra handskar -Extra underställströjja -Mackor, choklad, nötter, russin etc. -Vatten i vätskesystem, (Se till att köld-isolera ordentligt) -Karta -Försäkringpapper och dyl. -Multiverktyg, (använder faktiskt oldschool-swiss-armyknife) -Pannlampa -Kamera -Telefon Beroende på typ av tur: -Stegjärn -Yxa Detta får blats i en day-pack-rygga. Jag kör själv med Ortovox 30-liters och är helnöjd. Observera att alla dessa saker är HELT onödiga om du inte vet hur man använder dem. Ut och öva innan du börjar släpa med dig dessa saker. Framförallt trancieversök, slutar aldrig att förvåna mig hur många som tror att de har nytta av trancievern utan att någonsin övat med den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidväska. För säkerhet samt nödvädiga saker.
Tillbaka
Topp