Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1097651" data-attributes="member: 13861"><p>Hur svårt ska det vara att förstå att Skiers startades av makarna Micke och Monica Åslund, som jobbar som managementkonsulter, tillsammans med Andreas Jonsson, varav den sistnämnda jobbat som skidlärare i en jävla massa år. Andreas hade Åslunds familj i skidskolan i Ramundberget vilket gjorde att dom började prata om att göra något mer av den traditionella skidskolan, och utveckla den enligt ett nytt koncept. Sedan plockade man in och anlitade ett gäng av Andreas kollegor i branschen, som Stefan Olofsson. Det är en bakgrund som ingen försöker dölja eller som är speciellt hemlig. Sen hur deras ekonomiska analys eller förväntningar ser ut är deras egen sak.</p><p></p><p></p><p>Jag skrev 125 000 här ovanför vilket var ett skrivfel från min sida. När jag och Andreas pratade inför artikeln kostade grundavgiften 120 000. Och jag <em>tror</em> att den höjts från dom första åren, alternativt så har mer lagts in i den. Men det får Skiers själva svara på.</p><p></p><p>Grunden är 3 kurstillfällen à 3 dagar, så kallade rays, med avstämningar däremellan, tillgång till Skiers nätverk med allt vad det innebär av kontakter, happenings, resor och så vidare. Men det är något som Skiers själva får svara på vad exakt som