Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1097651" data-attributes="member: 13861"><p>Hur svårt ska det vara att förstå att Skiers startades av makarna Micke och Monica Åslund, som jobbar som managementkonsulter, tillsammans med Andreas Jonsson, varav den sistnämnda jobbat som skidlärare i en jävla massa år. Andreas hade Åslunds familj i skidskolan i Ramundberget vilket gjorde att dom började prata om att göra något mer av den traditionella skidskolan, och utveckla den enligt ett nytt koncept. Sedan plockade man in och anlitade ett gäng av Andreas kollegor i branschen, som Stefan Olofsson. Det är en bakgrund som ingen försöker dölja eller som är speciellt hemlig. Sen hur deras ekonomiska analys eller förväntningar ser ut är deras egen sak.</p><p></p><p></p><p>Jag skrev 125 000 här ovanför vilket var ett skrivfel från min sida. När jag och Andreas pratade inför artikeln kostade grundavgiften 120 000. Och jag <em>tror</em> att den höjts från dom första åren, alternativt så har mer lagts in i den. Men det får Skiers själva svara på.</p><p></p><p>Grunden är 3 kurstillfällen à 3 dagar, så kallade rays, med avstämningar däremellan, tillgång till Skiers nätverk med allt vad det innebär av kontakter, happenings, resor och så vidare. Men det är något som Skiers själva får svara på vad exakt som ingår i startavgiften. Jag sitter på kontoret nu men vad jag kan se är Andreas ute och åker skidor, som han oftast gör, men jag kan be honom förtydliga det här när han kommer tillbaka.</p><p></p><p>Jag kan förstå att Skiers kan ses som mystiskt och skumt från utsidan. Men med tanke på att det är en rätt rejäl investering som ska göras så är det inget man bara signar upp sig på via ett webbformulär, utan något som man gör efter diskussion med Andreas eller någon annan på Skiers. Och i allt det här ingår också att du får göra en så kallada tryout för att känna av om Skiers är något för just dig och ställa alla frågor du vill ställa, och för Skiers att se om du har förmågan att ta till deras instruktion och håller en bra grundnivå som skidåkare. Så tvärtemot vad många tror så tar dom inte en folk som inte kan åka skidor, även om dom har en fet plånbok. Men visst handlar det om ett visst mått av traditionellt sälj för att locka in folk i Skiers, men det hymlar dom själva inte heller om.</p><p></p><p>Och som sagt, jag är fortfarande inte medlem i Skiers eller tänker bli det. Jag tycker bara det är viktigt att rätt bild sprids av dom istället för en massa missuppfattningar och vandringsmyter. Den bild jag har av Skiers är en samling fruktansvärt dedikerade och grymt kunniga skidlärare (även om dom kallas för något annat i deras terminologi) och en samling dedikerade kunder som investerar pengar och tid i sin skidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1097651, member: 13861"] Hur svårt ska det vara att förstå att Skiers startades av makarna Micke och Monica Åslund, som jobbar som managementkonsulter, tillsammans med Andreas Jonsson, varav den sistnämnda jobbat som skidlärare i en jävla massa år. Andreas hade Åslunds familj i skidskolan i Ramundberget vilket gjorde att dom började prata om att göra något mer av den traditionella skidskolan, och utveckla den enligt ett nytt koncept. Sedan plockade man in och anlitade ett gäng av Andreas kollegor i branschen, som Stefan Olofsson. Det är en bakgrund som ingen försöker dölja eller som är speciellt hemlig. Sen hur deras ekonomiska analys eller förväntningar ser ut är deras egen sak. Jag skrev 125 000 här ovanför vilket var ett skrivfel från min sida. När jag och Andreas pratade inför artikeln kostade grundavgiften 120 000. Och jag [i]tror[/i] att den höjts från dom första åren, alternativt så har mer lagts in i den. Men det får Skiers själva svara på. Grunden är 3 kurstillfällen à 3 dagar, så kallade rays, med avstämningar däremellan, tillgång till Skiers nätverk med allt vad det innebär av kontakter, happenings, resor och så vidare. Men det är något som Skiers själva får svara på vad exakt som ingår i startavgiften. Jag sitter på kontoret nu men vad jag kan se är Andreas ute och åker skidor, som han oftast gör, men jag kan be honom förtydliga det här när han kommer tillbaka. Jag kan förstå att Skiers kan ses som mystiskt och skumt från utsidan. Men med tanke på att det är en rätt rejäl investering som ska göras så är det inget man bara signar upp sig på via ett webbformulär, utan något som man gör efter diskussion med Andreas eller någon annan på Skiers. Och i allt det här ingår också att du får göra en så kallada tryout för att känna av om Skiers är något för just dig och ställa alla frågor du vill ställa, och för Skiers att se om du har förmågan att ta till deras instruktion och håller en bra grundnivå som skidåkare. Så tvärtemot vad många tror så tar dom inte en folk som inte kan åka skidor, även om dom har en fet plånbok. Men visst handlar det om ett visst mått av traditionellt sälj för att locka in folk i Skiers, men det hymlar dom själva inte heller om. Och som sagt, jag är fortfarande inte medlem i Skiers eller tänker bli det. Jag tycker bara det är viktigt att rätt bild sprids av dom istället för en massa missuppfattningar och vandringsmyter. Den bild jag har av Skiers är en samling fruktansvärt dedikerade och grymt kunniga skidlärare (även om dom kallas för något annat i deras terminologi) och en samling dedikerade kunder som investerar pengar och tid i sin skidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Tillbaka
Topp