Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1097658" data-attributes="member: 13861"><p>Med er formulering av begreppet <em>kritisk granskning</em> låter det som att ni misstänker skumrask någonstans i bakgrunden. För jag vet helt ärligt inte vad Skiers kan ställas mot väggen för mer än att konceptet kostar fläsk, dom är lite hemlighetsfulla för utomstående, kör med en väldigt speciell terminologi och har sin sheriffstjärna. Alla dom grejerna tog jag upp i artikeln på ett frågande sätt som Andreas fick bemöta. Visst kunde jag säkert ha formulerat vissa saker med mer spets och lite hårdare gentemot Andreas, men jag vet helt ärligt inte vad för frågor som kunde ha ställts just där och då. Jag ställde dom frågor som jag själv och folk som jag pratat med funderar på när Skiers kommer på tal. Visst, man kan ha åsikter om att hemsidan kunde vara tydligare med vad som ingår och liknande, men dom kan knappast anses vara det första företaget i världen med en halvkass hemsida med dålig information. Enligt er defintion av kritisk granskning låter det mer som att ni vill att jag borde ha sågat konceptet längs fotknölarna och jämfört med andra företeelser i skidvärlden som hade varit billigare att lägga pengarna på. Jag ville förklara för folk vad Skiers är, inget annat. Jämförelserna med andra saker, och värderingen om Skiers är värt sina pengar, får var och en göra. Precis som att vi kan skriva om en dyr skidort utan att för den sakens skull jämföra den med en billigare dito med samma fallhöjd, antal liftar och/eller snöfall.</p><p></p><p>Och återigen, jag smörar inte för Skiers. Du kan ju fråga Andreas om hur många gånger vi haft diametralt olika åsikter och ganska upphetsade diskussioner om skidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1097658, member: 13861"] Med er formulering av begreppet [i]kritisk granskning[/i] låter det som att ni misstänker skumrask någonstans i bakgrunden. För jag vet helt ärligt inte vad Skiers kan ställas mot väggen för mer än att konceptet kostar fläsk, dom är lite hemlighetsfulla för utomstående, kör med en väldigt speciell terminologi och har sin sheriffstjärna. Alla dom grejerna tog jag upp i artikeln på ett frågande sätt som Andreas fick bemöta. Visst kunde jag säkert ha formulerat vissa saker med mer spets och lite hårdare gentemot Andreas, men jag vet helt ärligt inte vad för frågor som kunde ha ställts just där och då. Jag ställde dom frågor som jag själv och folk som jag pratat med funderar på när Skiers kommer på tal. Visst, man kan ha åsikter om att hemsidan kunde vara tydligare med vad som ingår och liknande, men dom kan knappast anses vara det första företaget i världen med en halvkass hemsida med dålig information. Enligt er defintion av kritisk granskning låter det mer som att ni vill att jag borde ha sågat konceptet längs fotknölarna och jämfört med andra företeelser i skidvärlden som hade varit billigare att lägga pengarna på. Jag ville förklara för folk vad Skiers är, inget annat. Jämförelserna med andra saker, och värderingen om Skiers är värt sina pengar, får var och en göra. Precis som att vi kan skriva om en dyr skidort utan att för den sakens skull jämföra den med en billigare dito med samma fallhöjd, antal liftar och/eller snöfall. Och återigen, jag smörar inte för Skiers. Du kan ju fråga Andreas om hur många gånger vi haft diametralt olika åsikter och ganska upphetsade diskussioner om skidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Tillbaka
Topp