Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1097676" data-attributes="member: 13861"><p>Ordet wallraffande var skrivet i en släng av upplättande humor i en ingress, som man ofta gör i livsstilsmagasin. Ska man wallraffa i ordets rätta mening ska man ju till att börja med inte vara känd för den man ska intervjua... Men sedan så är det väl som alltid i liknande situationer att man försöker sätta sig själv i ett så fördelaktigt ljus som möjligt? Om vi testar skidor vill ju leverantörerna att förhållandena ska vara optimala för just deras modeller, och att dom är välpreppade och i bra skick. Sen hade det ju varit jäkligt konstigt att göra intervjun med Andreas på ett kafé när bägge håller till några hundra meter från Sveriges största skidanläggning och älskar att åka skidor.</p><p></p><p></p><p>Jag valde att inte jämföra med privatlektioner utan att prata om vad Skiers gör. Sen visst, det är helt fair att sakna den jämförelsen i artikeln och hade jag skrivit den nu hade jag antagligen tagit med den. Däremot så är det mer Skiers sak att berätta för intresserade kunder hur deras upplägg faktiskt ser ut. </p><p></p><p></p><p>Jag tycker helt enkelt inte att vi har med det att göra. Så länge Skiers sköter sitt åtagande gentemot sina kunder är det fullständigt oväsentligt för vår del, även om jag inte är dummare än att jag fattar att det finns folk som är nyfikna på att veta det. Vi går inte in på exempelvis Salomons ägarförhållanden i våra skidtester heller även om det säkert finns intresse för det från vissa läsare.</p><p></p><p></p><p>Det första är jag väldigt överraskad över, och det andra väldigt tacksm för att höra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1097676, member: 13861"] Ordet wallraffande var skrivet i en släng av upplättande humor i en ingress, som man ofta gör i livsstilsmagasin. Ska man wallraffa i ordets rätta mening ska man ju till att börja med inte vara känd för den man ska intervjua... Men sedan så är det väl som alltid i liknande situationer att man försöker sätta sig själv i ett så fördelaktigt ljus som möjligt? Om vi testar skidor vill ju leverantörerna att förhållandena ska vara optimala för just deras modeller, och att dom är välpreppade och i bra skick. Sen hade det ju varit jäkligt konstigt att göra intervjun med Andreas på ett kafé när bägge håller till några hundra meter från Sveriges största skidanläggning och älskar att åka skidor. Jag valde att inte jämföra med privatlektioner utan att prata om vad Skiers gör. Sen visst, det är helt fair att sakna den jämförelsen i artikeln och hade jag skrivit den nu hade jag antagligen tagit med den. Däremot så är det mer Skiers sak att berätta för intresserade kunder hur deras upplägg faktiskt ser ut. Jag tycker helt enkelt inte att vi har med det att göra. Så länge Skiers sköter sitt åtagande gentemot sina kunder är det fullständigt oväsentligt för vår del, även om jag inte är dummare än att jag fattar att det finns folk som är nyfikna på att veta det. Vi går inte in på exempelvis Salomons ägarförhållanden i våra skidtester heller även om det säkert finns intresse för det från vissa läsare. Det första är jag väldigt överraskad över, och det andra väldigt tacksm för att höra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Tillbaka
Topp