Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1097756" data-attributes="member: 118552"><p>Tack för utläggingen </p><p> [USER=164934]@AndreasJonsson[/USER]!</p><p>Att försöka specificera aktiviteterna/processerna i Skiers värld genom att ange timmar och dagar och antal deltagare verkar inte vara riktigt i linje med filosofin. Därför var det juste av dig att berätta om rays i mer kvantitativa termer än vad Skiers ethos kanske medger.</p><p></p><p>Vad jag förstår om jag lägger ihop det som står på websidan: </p><p><em>"Each Ray lasts 3 days, is intensive on-snow training and has maximum five participants (...)"</em></p><p><em></em>med det du skriver ovan: </p><p><em>"Det som ingår i priset (120’ inkl moms) är tre ray o checkpoints, medlemskapet som ger access till resor o aktiviteter, din skiers profile som är en utvecklingsplan o profil för var du är i din utveckling."</em></p><p><em>" Varje ray består av tre-fyra skier plus mentor".</em></p><p><em></em>så kan vi se att det vad gäller rays så har vi då sammanlagt 3x3 dagar med 3-4 deltagare och en skidlärare. </p><p>Det vill säga 9 dagars gruppinstruktion, med olika instruktörer. Högt räknat blir det väl ett värde motsvarande 18 000 om man räknar 2000 per dag och deltagare för en erfaren och skicklig instruktör?</p><p></p><p>Vad gäller checkpoints så är det fortfarande oklart vad det innebär i termer av tid. På websidan står det: </p><p><em>"There are checks between each Ray, ensuring that progress is being made and that your movements are developing. Before each Checkpoint, the mentors review your Skiers Profile to establish where your focus lies."</em>. Det står inget om huruvida det är en dag, två dagar ... eller om hur många som deltar i en checkout.</p><p>Inte heller kan jag hitta något mer specifikt om detta i den text om Skiers du skrev ovan.</p><p></p><p>Därför en gissning från min sida: gissning alltså, är att det rör sig om högst en dag, och troligen 1-1 mellan instruktör och medlem. Korrigera gärna den som vet.</p><p>Det blir då kanske, med den hypotesen, ett värde motsvarande 3 gånger ca 5000, dvs 15 000?</p><p></p><p>Summan värde av skidinstruktion blir då 32 000?</p><p></p><p>Är jag helt fel ute här ser jag förstås fram emot korrektioner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1097756, member: 118552"] Tack för utläggingen [USER=164934]@AndreasJonsson[/USER]! Att försöka specificera aktiviteterna/processerna i Skiers värld genom att ange timmar och dagar och antal deltagare verkar inte vara riktigt i linje med filosofin. Därför var det juste av dig att berätta om rays i mer kvantitativa termer än vad Skiers ethos kanske medger. Vad jag förstår om jag lägger ihop det som står på websidan: [i]"Each Ray lasts 3 days, is intensive on-snow training and has maximum five participants (...)" [/i]med det du skriver ovan: [i]"Det som ingår i priset (120’ inkl moms) är tre ray o checkpoints, medlemskapet som ger access till resor o aktiviteter, din skiers profile som är en utvecklingsplan o profil för var du är i din utveckling."[/i] [i]" Varje ray består av tre-fyra skier plus mentor". [/i]så kan vi se att det vad gäller rays så har vi då sammanlagt 3x3 dagar med 3-4 deltagare och en skidlärare. Det vill säga 9 dagars gruppinstruktion, med olika instruktörer. Högt räknat blir det väl ett värde motsvarande 18 000 om man räknar 2000 per dag och deltagare för en erfaren och skicklig instruktör? Vad gäller checkpoints så är det fortfarande oklart vad det innebär i termer av tid. På websidan står det: [i]"There are checks between each Ray, ensuring that progress is being made and that your movements are developing. Before each Checkpoint, the mentors review your Skiers Profile to establish where your focus lies."[/i]. Det står inget om huruvida det är en dag, två dagar ... eller om hur många som deltar i en checkout. Inte heller kan jag hitta något mer specifikt om detta i den text om Skiers du skrev ovan. Därför en gissning från min sida: gissning alltså, är att det rör sig om högst en dag, och troligen 1-1 mellan instruktör och medlem. Korrigera gärna den som vet. Det blir då kanske, med den hypotesen, ett värde motsvarande 3 gånger ca 5000, dvs 15 000? Summan värde av skidinstruktion blir då 32 000? Är jag helt fel ute här ser jag förstås fram emot korrektioner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Tillbaka
Topp