Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1097795" data-attributes="member: 13861"><p>Dom här två trådarna är ju knappast representativa för den breda massa skidåkare i Sverige, men fenomenet finns ju där likt förbannat. Se dig omkring i din bekantskapskrets av skidåkare, hur många, förutom rena nybörjare, av dom har någon gång ens funderat tanken på att gå till en skidlärare för att få lite bättre koll på sin teknik? Själv känner jag ingen. Öppna en golftidning och i alla fall en tredjedel av den är teknikinstruktion.</p><p></p><p>Att hyra en bergsguide för att man inte har koll på bergen där man är och vill ha en bra upplevelse är fullt accepterat. Att hyra en skidlärare/coach är inget man skryter om på afterskin för att vinna credpoäng, snarare antyder det att du inte kan åka skidor, såvida du inte håller på med ren racing. Det är ju tyvärr lite så det är, därav mitt ordval "nederlag".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1097795, member: 13861"] Dom här två trådarna är ju knappast representativa för den breda massa skidåkare i Sverige, men fenomenet finns ju där likt förbannat. Se dig omkring i din bekantskapskrets av skidåkare, hur många, förutom rena nybörjare, av dom har någon gång ens funderat tanken på att gå till en skidlärare för att få lite bättre koll på sin teknik? Själv känner jag ingen. Öppna en golftidning och i alla fall en tredjedel av den är teknikinstruktion. Att hyra en bergsguide för att man inte har koll på bergen där man är och vill ha en bra upplevelse är fullt accepterat. Att hyra en skidlärare/coach är inget man skryter om på afterskin för att vinna credpoäng, snarare antyder det att du inte kan åka skidor, såvida du inte håller på med ren racing. Det är ju tyvärr lite så det är, därav mitt ordval "nederlag". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?
Tillbaka
Topp