Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Skifix Big Air #2 14/3 i Storklinten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emilsvan" data-source="post: 528862" data-attributes="member: 71227"><p>Trist när folk inte är nöjda men bra med debatt om hur bedömningen ska gå till. Vi har utvecklat bedömningen i år från att ha haft ett helt godtyckligt system utan givna kriterier och helt utan dokumentation till att ha ett strukturerat system med väldokumenterade regler. Alla har haft möjlighet att läsa och kommentera i förväg.</p><p></p><p>Personligen tillhör jag dom som efter tävling #2 tycker att vi måste fundera på att värdera landningarna högre. Faktum är att det inte var så många som stod sina landningar alls, vilket var lite trist (skönt då att vinnarna i alla fall hade cleana landningar). Vi borde styra mer mot att åkarna försöker stompa sina hopp istället för att överdriva svårighetsgraden.....</p><p></p><p>I sann demokratisk ordning vill jag gärna ha en vidare diskussion om detta - men för att jag ska kunna göra något med det så måste det vara konstruktivt. </p><p></p><p>Som kommentar till snacket om pengarna så vill jag välkomna alla att ställa frågor till bigair@storklinten.se . Jag kan försäkra er om att ingen blir "fet" på dom här slantarna, tvärtom är det många personer som jobbar hårt och mycket utan att få en cent. Vi gör det här för att vi tycker att det är kul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emilsvan, post: 528862, member: 71227"] Trist när folk inte är nöjda men bra med debatt om hur bedömningen ska gå till. Vi har utvecklat bedömningen i år från att ha haft ett helt godtyckligt system utan givna kriterier och helt utan dokumentation till att ha ett strukturerat system med väldokumenterade regler. Alla har haft möjlighet att läsa och kommentera i förväg. Personligen tillhör jag dom som efter tävling #2 tycker att vi måste fundera på att värdera landningarna högre. Faktum är att det inte var så många som stod sina landningar alls, vilket var lite trist (skönt då att vinnarna i alla fall hade cleana landningar). Vi borde styra mer mot att åkarna försöker stompa sina hopp istället för att överdriva svårighetsgraden..... I sann demokratisk ordning vill jag gärna ha en vidare diskussion om detta - men för att jag ska kunna göra något med det så måste det vara konstruktivt. Som kommentar till snacket om pengarna så vill jag välkomna alla att ställa frågor till bigair@storklinten.se . Jag kan försäkra er om att ingen blir "fet" på dom här slantarna, tvärtom är det många personer som jobbar hårt och mycket utan att få en cent. Vi gör det här för att vi tycker att det är kul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Skifix Big Air #2 14/3 i Storklinten!
Tillbaka
Topp