Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad åkegenskaper för alpinbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiaslun" data-source="post: 1303563" data-attributes="member: 42549"><p>Beror lite på vad man vill åt med bindningarna, förutom att de löser ut bara när de ska då. Har man åkt mycket strive/griffon/attack tidigare och tycker att de fungerar bra finns ingen anledning att byta, pivot är som sagt mjukare då hälen roterar fritt, detta ger en något mer dämpad (subjektivt) känsla i åkningen, vidare har de lägre stackhöjd i hälen så man står något mer upprätt vilket kan göra att de känns ovana till att börja med. Kraftöverföringen i s/g/a är något mer direkt men pivot löser ut klart mjukare och jag tror inte att det finns någon annan bindning på marknaden som har mer elasticitet, dvs foten kan vrida sig ganska mycket innan den släpper. Vidare är pivot klart meckigast att justera och justermånen på dem är klart begränsad.</p><p>Vad jag försöker säga är: Köp den snyggaste, det är aldrig fel!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiaslun, post: 1303563, member: 42549"] Beror lite på vad man vill åt med bindningarna, förutom att de löser ut bara när de ska då. Har man åkt mycket strive/griffon/attack tidigare och tycker att de fungerar bra finns ingen anledning att byta, pivot är som sagt mjukare då hälen roterar fritt, detta ger en något mer dämpad (subjektivt) känsla i åkningen, vidare har de lägre stackhöjd i hälen så man står något mer upprätt vilket kan göra att de känns ovana till att börja med. Kraftöverföringen i s/g/a är något mer direkt men pivot löser ut klart mjukare och jag tror inte att det finns någon annan bindning på marknaden som har mer elasticitet, dvs foten kan vrida sig ganska mycket innan den släpper. Vidare är pivot klart meckigast att justera och justermånen på dem är klart begränsad. Vad jag försöker säga är: Köp den snyggaste, det är aldrig fel! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad åkegenskaper för alpinbindningar?
Tillbaka
Topp