Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Skillnad infästning i skidan mellan NTN vs. 75mm Cobra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karlbolin" data-source="post: 1200928" data-attributes="member: 172054"><p>Hej Conjak, </p><p></p><p>22Designs bindning Lynx kan också vara ett tips för en bindning som liknar 75mm. Efter en veckas skidåkning på dessa tycker jag att skillnaden inte är stor mellan mina Scarpa T1 från 2001 och BDO1 bindning och Scarpa TXPro och Lynx, får väl vara lycklig för lättare utrustning och utlösningsfunktion men priset var saftigt. Bättre kantgrepp tycker jag dock att jag har men smalare skidor är väl det klokaste att satsa på om man önskar sig detta. Mejido tror jag behöver 13 nya borrhål per skida mot 6 för framdelen på Lynx och Lynx var mycket enkel att motera vilket Mejido inte sägs vara. Jag fick borra mina nya hål någon cm längre bak än tidigare. Skida lugnt!</p><p></p><p>Mvh Karl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karlbolin, post: 1200928, member: 172054"] Hej Conjak, 22Designs bindning Lynx kan också vara ett tips för en bindning som liknar 75mm. Efter en veckas skidåkning på dessa tycker jag att skillnaden inte är stor mellan mina Scarpa T1 från 2001 och BDO1 bindning och Scarpa TXPro och Lynx, får väl vara lycklig för lättare utrustning och utlösningsfunktion men priset var saftigt. Bättre kantgrepp tycker jag dock att jag har men smalare skidor är väl det klokaste att satsa på om man önskar sig detta. Mejido tror jag behöver 13 nya borrhål per skida mot 6 för framdelen på Lynx och Lynx var mycket enkel att motera vilket Mejido inte sägs vara. Jag fick borra mina nya hål någon cm längre bak än tidigare. Skida lugnt! Mvh Karl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Skillnad infästning i skidan mellan NTN vs. 75mm Cobra?
Tillbaka
Topp