Skillnad LIB-TECH TRS HP?

Ja, den är mycket snappigare, mer pop. Provåkte den och upplevde den som mindre nervös, rockerprofilen är något förändrad på årets TRS.

Köpte en TRS HP från warehouse-one.de för 499€ förra veckan och tror det finns fler kvar. Det är en "early release" som släpptes tidigt i år så jag vet inte om det räknas som årets el förra säsongs modell.

Larryz sa:
Köpte en TRS HP från warehouse-one.de för 499€ förra veckan och tror det finns fler kvar. Det är en "early release" som släpptes tidigt i år så jag vet inte om det räknas som årets el förra säsongs modell.
Jag har också hittat dit. Ställde en fråga vad som skiller early release mot 2015 versionen, men inte fått något svar än.

Har du fått brädan än?
Vad gick frakten på?

Frakten gick på 10€ och då var det leverans till dörren med DB Schenker. Tror jag beställde en torsdag och fick brädan på tisdag kväll så väldigt billigt, snabbt och smidigt.

Larryz sa:
Frakten gick på 10€ och då var det leverans till dörren med DB Schenker. Tror jag beställde en torsdag och fick brädan på tisdag kväll så väldigt billigt, snabbt och smidigt.
Låter kanon. Har du hunnit testa brädan?
Vilken längd valde du? Jag vacklar mellan 154 och 157. Jag är 170 cm/70 kg. Min tanke är All Mountain. Till parken har jag en mindre bräda.

Tyvärr inte, 1 vecka kvar innan jag står på snö igen...

Jag valde en 154 då min tidigare TRS (bara BTX) var en 157 och jag tyckte den var aningen för styv, dock sjukt nöjd för övrigt. Har också en mindre och mjukare bräda när jag kör park el är på jibb-humör och TRS:s är min All Mtn bräda. Jag är 179cm/68kg och hoppas att jag valde rätt nu :)

Säljer min TRS Stealth på köp & sälj nu för ett bra pris, den är dock utan HP. Fortfarande en väldigt trevlig bräda.

Det bidde en TRS HP från warehouse-one.de. Tack för tipset Larryz.
Efter mycket funderande blev det 154 - mest baserat på lite kvickare och mjukare än 157. Förhoppningsvis rätt val:).

Hej

Efter nästan två veckor dök brädan upp: TRS HP early release. Enligt warehouse ska det vara årets modell med förra årets grafik.

Två saker gör mig lite fundersam.

Första bilden visar grafiken där det står "Horsepower".
Det är inte bilden som är dålig - det är väldigt svårt att se. Grafiken känns pixelerad.
Larryz: Är det samma på din bräda?

Andra funderingen gäller stålkanten. Den går inte hela vägen runt utan stannar straxt efter där brädan svänger upp i tip och tail.
Ska det vara så?
Alla mina andra brädor har stålkant vägen runt. För åkningen gör det inget men jag gissar att det håller inte lika bra om man slår i något.

/Micke

Japp min bräda ser precis så ut i grafiken och stålkanten går (väll?) aldrig helt runt på en Lib Tech bräda.

Jag åkte på min TRS HP förra veckan i väldigt varierande förhållanden och blev sjukt nöjd. Känns som man har hittat den perfekta all mtn brädan, i alla fall för min smak och åkstil.

Larryz sa:
Japp min bräda ser precis så ut i grafiken och stålkanten går (väll?) aldrig helt runt på en Lib Tech bräda.

Jag åkte på min TRS HP förra veckan i väldigt varierande förhållanden och blev sjukt nöjd. Känns som man har hittat den perfekta all mtn brädan, i alla fall för min smak och åkstil.
Skönt att höra. Jag och några kompisar ska till Trysil Fre-Sön. Rapporten säger att det kom 57 cm i helgen och att mer är på väg. Jag kan inte vänta längre:)

FGoldwin sa:
Larryz sa:

Skönt att höra. Jag och några kompisar ska till Trysil Fre-Sön. Rapporten säger att det kom 57 cm i helgen och att mer är på väg. Jag kan inte vänta längre:)
Helt riktigt Libtechs kanter är inte wraparound, tydligen så man gjorde i snowboardens barndom men det var faktiskt före min tid. Lib påstår att fördelen är att brädan blir lättare att laga. Men jag håller med er, jag fördrar också att den går runt...känns som en bra kofångare...

Tillbaka
Topp