Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Skillnad mellan årsmodellerna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 112833" data-attributes="member: 28391"><p>Det är ju inte bara brädans faktiska längd som avgör hur lättmanövrerad den är. Den effektiva kantlängden och svängradien påverkar detta i hög grad. En 155:a med 9 m i svängradie är svårare att manövrera än en 159 med 7,8 m och en 155 med 123 cm i effektiv kantlängd är inte lättare att manövrera än en 159 med samma kantlängd. Stirra dig inte blind på den totala längden utan kolla in andra specifikationer som påverkar. Dock är det ju helt klart att en kortare bräda är ostadigare i högre farter och den bär sämre när du vill åka puder.</p><p></p><p>Jag är själv 187 och åker aldrig kortare än 168. Min fru är 162 och åker 151. Generellt sett så är 155 kort om man är 185 och vill åka annat än renodlad park/jibåkning. Runt 160 är väl rätt mycket standard med din längd och över 165 anses som ganska långt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 112833, member: 28391"] Det är ju inte bara brädans faktiska längd som avgör hur lättmanövrerad den är. Den effektiva kantlängden och svängradien påverkar detta i hög grad. En 155:a med 9 m i svängradie är svårare att manövrera än en 159 med 7,8 m och en 155 med 123 cm i effektiv kantlängd är inte lättare att manövrera än en 159 med samma kantlängd. Stirra dig inte blind på den totala längden utan kolla in andra specifikationer som påverkar. Dock är det ju helt klart att en kortare bräda är ostadigare i högre farter och den bär sämre när du vill åka puder. Jag är själv 187 och åker aldrig kortare än 168. Min fru är 162 och åker 151. Generellt sett så är 155 kort om man är 185 och vill åka annat än renodlad park/jibåkning. Runt 160 är väl rätt mycket standard med din längd och över 165 anses som ganska långt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Skillnad mellan årsmodellerna?
Tillbaka
Topp