Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Skillnad mellan dessa brädmärken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 332805" data-attributes="member: 64225"><p>Jahaja det var ju självaste att Doughboy skulle hinna få dit länken till smokinsnowboards före mig. Man kan undra om han gör något annat än sitter på freeride?</p><p></p><p>Nå till saken diskussionen Burton vs andra märken är ju ganska omfattande på nästan vilket snowboardforum du än hittar så dit ger jag mig inte in. Men alla dom märkerna du räknat upp är ju tämligen välkända och erkänt bra. Never summer brukar ju få ett väldigt fint omdöme när det kommer till hållbarhet på sina brädor. Never har ju några fina offpistbrädor. LIB-tech har ju sina värstingar Doughboy och Grocer på 180 och 193 cm (fråga inte vilken som är vilken) förutom Mulletten som Doughboy här ovan kan berätta mer om. Tycker du den ser ut som stryk, vilket den gör, rekommenderar jag dig vänta tills nästa års Mullet kommer den är betydligt snyggare, oavsett vad Doughboy säger. Som du kanske sett så har ju Glissade några rejäla big mountainbrädor också, ska tydligen vara väldigt styva. </p><p></p><p>Jag tycker även du ska kika på Arbor snowboards (www.arborsports.com) använder bambu och koa i många av sina brädor vilket gör dom extremt lätta, men det lät inte som du skulle jibba. Men arbors brädor är väl mycket offpistorienterade. Jag åker själv på en Elements Alt just nu, har tyvärr bara 3 dagars åkning i den men den är jättetrevlig, i synnerhet för piståkning, kanske lite väl mjuk för dig dock. Sedan så kan man ju göra så här www.youtube.com/watch?v=p84AUgGoZPU på en Arbor om man heter Mike Basich ( ja, jag vet att proffsens brädor är customs men vafan)</p><p></p><p>För den typen av åkning du beskriver så är det ju många som föredrar Rad Air www.rad-air.com Deras missionstatement på förstasidan är ju hur cool som helst men det kanske bara är jag...</p><p></p><p>När jag var i Gulmarg (bara offpist) åkte många på Priorbrädor (www.priorsnowboards.com) dessa var i och för sig företrädesvis jänkare och jag vet inget om dom brädorna faktiskt.</p><p></p><p>Sant som ovan så är det ju modellen och inte märket som avgör men jag skulle ju baserat på ditt åkintresse inte ens bekymra mig om att titta på Forumsbrädor, jibb jibb jibb.</p><p></p><p>Jeremy jones, freeridern (typ top 3 i världen om du frågar mig, men det var det väl inte någon som gjorde), åker ju för Rossignol men man kanske inte ska dra för stora växlar på det.</p><p></p><p>När det gäller bindningar så har jag bara använt ett par än så länge, Flux www.flux-bindings.com och är sjukt nöjd, kommer nog aldrig byta till annat märke. Inte en tendens till att gå sönder än så länge fter 2 säsonger. Till skillnad från brudens splitternya SP som knäcktes efter 2 dagar, ganska bra för en brud på 52 kilo. Av alla bindningar jag känt och klämt på hittils är det nog bara Drake som ligger i samma klass som Flux.</p><p></p><p>Boots.....ja vad säga, det är som med skridskor eller kängor eller vad som helst att det beror mer på hur din fot ser ut än vilken boot du har. 32 (<a href="http://thirtytwo.com" target="_blank">http://thirtytwo.com</a>) brukar ju höra till toppskiktet men det tycks som att antingen älskar man dom eller som för mig så får man snoront i foten av dom även fast man formgjutit dom. Det är dock väldigt solitt byggda boots. Vet inte om det gäller för alla modeller men på mina Forecast så finns det ingen direkt möjlighet att själv formgjuta sula och slänga i. Funderar på att byta till Vans boots så snart som möjligt här.</p><p></p><p>Btw så har jag en Smokin Snowboards superpark på 159 här som är till salu, en äldre modell. Det lite roliga är dock att den är prototyptillverkad för Trilogy Arts så den ser ut som en äldre Trilogy Arts Darian draper, kan skicka bilder om du vill....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 332805, member: 64225"] Jahaja det var ju självaste att Doughboy skulle hinna få dit länken till smokinsnowboards före mig. Man kan undra om han gör något annat än sitter på freeride? Nå till saken diskussionen Burton vs andra märken är ju ganska omfattande på nästan vilket snowboardforum du än hittar så dit ger jag mig inte in. Men alla dom märkerna du räknat upp är ju tämligen välkända och erkänt bra. Never summer brukar ju få ett väldigt fint omdöme när det kommer till hållbarhet på sina brädor. Never har ju några fina offpistbrädor. LIB-tech har ju sina värstingar Doughboy och Grocer på 180 och 193 cm (fråga inte vilken som är vilken) förutom Mulletten som Doughboy här ovan kan berätta mer om. Tycker du den ser ut som stryk, vilket den gör, rekommenderar jag dig vänta tills nästa års Mullet kommer den är betydligt snyggare, oavsett vad Doughboy säger. Som du kanske sett så har ju Glissade några rejäla big mountainbrädor också, ska tydligen vara väldigt styva. Jag tycker även du ska kika på Arbor snowboards (www.arborsports.com) använder bambu och koa i många av sina brädor vilket gör dom extremt lätta, men det lät inte som du skulle jibba. Men arbors brädor är väl mycket offpistorienterade. Jag åker själv på en Elements Alt just nu, har tyvärr bara 3 dagars åkning i den men den är jättetrevlig, i synnerhet för piståkning, kanske lite väl mjuk för dig dock. Sedan så kan man ju göra så här www.youtube.com/watch?v=p84AUgGoZPU på en Arbor om man heter Mike Basich ( ja, jag vet att proffsens brädor är customs men vafan) För den typen av åkning du beskriver så är det ju många som föredrar Rad Air www.rad-air.com Deras missionstatement på förstasidan är ju hur cool som helst men det kanske bara är jag... När jag var i Gulmarg (bara offpist) åkte många på Priorbrädor (www.priorsnowboards.com) dessa var i och för sig företrädesvis jänkare och jag vet inget om dom brädorna faktiskt. Sant som ovan så är det ju modellen och inte märket som avgör men jag skulle ju baserat på ditt åkintresse inte ens bekymra mig om att titta på Forumsbrädor, jibb jibb jibb. Jeremy jones, freeridern (typ top 3 i världen om du frågar mig, men det var det väl inte någon som gjorde), åker ju för Rossignol men man kanske inte ska dra för stora växlar på det. När det gäller bindningar så har jag bara använt ett par än så länge, Flux www.flux-bindings.com och är sjukt nöjd, kommer nog aldrig byta till annat märke. Inte en tendens till att gå sönder än så länge fter 2 säsonger. Till skillnad från brudens splitternya SP som knäcktes efter 2 dagar, ganska bra för en brud på 52 kilo. Av alla bindningar jag känt och klämt på hittils är det nog bara Drake som ligger i samma klass som Flux. Boots.....ja vad säga, det är som med skridskor eller kängor eller vad som helst att det beror mer på hur din fot ser ut än vilken boot du har. 32 ([URL]http://thirtytwo.com[/URL]) brukar ju höra till toppskiktet men det tycks som att antingen älskar man dom eller som för mig så får man snoront i foten av dom även fast man formgjutit dom. Det är dock väldigt solitt byggda boots. Vet inte om det gäller för alla modeller men på mina Forecast så finns det ingen direkt möjlighet att själv formgjuta sula och slänga i. Funderar på att byta till Vans boots så snart som möjligt här. Btw så har jag en Smokin Snowboards superpark på 159 här som är till salu, en äldre modell. Det lite roliga är dock att den är prototyptillverkad för Trilogy Arts så den ser ut som en äldre Trilogy Arts Darian draper, kan skicka bilder om du vill.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Skillnad mellan dessa brädmärken?
Tillbaka
Topp