Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad mellan olika bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 335536" data-attributes="member: 15091"><p>Jibbing (som för övrigt jag tycker är ett väldigt opassande ord) är ju hett i dagens skidåkning, det vet skidtillverkarna om. Så självklart döper de sina bindningar till jib eller något annat tufft och vips så måste alla småungar ha de, oavsett om de är bra eller inte.</p><p>En korrekt benämning för ett par bindningar som är ämnade till hopp, pipe, rails, klippor m.m. borde istället vara "fullmetall med minst DIN 15."</p><p></p><p>Carled: Vad är dina tankar i frågan då?</p><p>Botten och ett halvt varv tillbaka tror jag bara är något som låter tufft att säga. Personligen har jag mina FKS150/P18 på "lucky 13" på samtliga skidor och de har aldrig någonsin löst, precis som jag vill ha det. Skulle de verkligen behöva lösa ut tror jag att de gör det oavsett om de står på 11, 13 eller 15.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 335536, member: 15091"] Jibbing (som för övrigt jag tycker är ett väldigt opassande ord) är ju hett i dagens skidåkning, det vet skidtillverkarna om. Så självklart döper de sina bindningar till jib eller något annat tufft och vips så måste alla småungar ha de, oavsett om de är bra eller inte. En korrekt benämning för ett par bindningar som är ämnade till hopp, pipe, rails, klippor m.m. borde istället vara "fullmetall med minst DIN 15." Carled: Vad är dina tankar i frågan då? Botten och ett halvt varv tillbaka tror jag bara är något som låter tufft att säga. Personligen har jag mina FKS150/P18 på "lucky 13" på samtliga skidor och de har aldrig någonsin löst, precis som jag vill ha det. Skulle de verkligen behöva lösa ut tror jag att de gör det oavsett om de står på 11, 13 eller 15. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad mellan olika bindningar
Tillbaka
Topp