Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad på barnpjäxor och barnpjäxor och när ska man ha vad?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1309347" data-attributes="member: 146777"><p>Jag var precis och köpte pjäxor åt mina barn (4 och 7), begagnat. Vi har en bra affär här i Gbg som har stor utbud av beg pjäxor, så man kan prova sig fram.</p><p></p><p>Jag kan inga detaljer om skillnaderna mellan de pjäxorna du listar, dock är det förvånansvärt stor skillnad i passform på barnpjäxor. 7åringen provade säkert 5 par (Salomon, Lange, Atomic, Head och nåt mer- vet inte vilka modeller). Och alla passade rätt olika. Tyckte att flexen såg ganska likt ut. Dock (tycker jag) är det bäst att se när de har skidor på sig. Vikten skilde också en del. Vi har alltid haft beg pjäxor till barnen och det funkade kanon. 7åringen har lite jobbiga fötter, så då blev alltid att prova sig fram.</p><p></p><p>Min åsikt (må vara fel):</p><p>Barn åker egentligen med det de har på fötterna. Det viktigaste är att de sitter bra, är hyfsat lätt och gör inte ont. Sen får de gärna vara varma, men det är svårt att veta. Lite isolering under kan hjälpa rätt bra där. Men ni har lite fler åkdagar än vi, kan då vara nåt annat då. Men även till mig själv gick jag mest efter passform och sen efter "siffrorna".</p><p></p><p>Efter att vi valde pjäxorna fick de har de på sig i en timme för att se att det inte gör ont nånstans. Barnen tyckte det var roligt iaf....</p><p>Till 4 åring blev det nån Tecnica och till 7åringen blev det just Lange rsj60. 4 åringen har ca 1.5 cm marginal framför tårna, precis som med vanliga skor. 7 åringen mindre än det. Hans fötter växer långsammare och jag bedömde det viktigare att han sitter fast. Är ju mer kraft som används, framförallt när man har tränat hopp+fotboll+cykling hela sommaren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1309347, member: 146777"] Jag var precis och köpte pjäxor åt mina barn (4 och 7), begagnat. Vi har en bra affär här i Gbg som har stor utbud av beg pjäxor, så man kan prova sig fram. Jag kan inga detaljer om skillnaderna mellan de pjäxorna du listar, dock är det förvånansvärt stor skillnad i passform på barnpjäxor. 7åringen provade säkert 5 par (Salomon, Lange, Atomic, Head och nåt mer- vet inte vilka modeller). Och alla passade rätt olika. Tyckte att flexen såg ganska likt ut. Dock (tycker jag) är det bäst att se när de har skidor på sig. Vikten skilde också en del. Vi har alltid haft beg pjäxor till barnen och det funkade kanon. 7åringen har lite jobbiga fötter, så då blev alltid att prova sig fram. Min åsikt (må vara fel): Barn åker egentligen med det de har på fötterna. Det viktigaste är att de sitter bra, är hyfsat lätt och gör inte ont. Sen får de gärna vara varma, men det är svårt att veta. Lite isolering under kan hjälpa rätt bra där. Men ni har lite fler åkdagar än vi, kan då vara nåt annat då. Men även till mig själv gick jag mest efter passform och sen efter "siffrorna". Efter att vi valde pjäxorna fick de har de på sig i en timme för att se att det inte gör ont nånstans. Barnen tyckte det var roligt iaf.... Till 4 åring blev det nån Tecnica och till 7åringen blev det just Lange rsj60. 4 åringen har ca 1.5 cm marginal framför tårna, precis som med vanliga skor. 7 åringen mindre än det. Hans fötter växer långsammare och jag bedömde det viktigare att han sitter fast. Är ju mer kraft som används, framförallt när man har tränat hopp+fotboll+cykling hela sommaren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad på barnpjäxor och barnpjäxor och när ska man ha vad?
Tillbaka
Topp