Koppelman
Aktiv medlem
Skillnad på Oakley Assault & Resistance pants.
Jo nu är det så att jag köpt en gul Oakley Tactic Jacket från USA som farsan kommer hem med på onsdag, tyvärr fanns inte någon av dom gula brallorna från sidan jag beställde (backcountry.com) och därför kommer jag köpa dom i Sverige, troligtvis från junkyard.
Vet dock inte vilka av dom jag ska köpa eftersom jag inte vet vad skillnaderna är.
Nu tänker ni förmodligen att jag inte besitter kunskapen att kunna läsa ordentligt, men det gör jag (så vitt jag vet åtminstone).
Problemet är det att jag inte har så mycket kunskap angående olika material och andra detaljbeskrivningar som ges av produkterna.
Resistance Pant
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=36812&g=a&m=b&lbid=565&lcid=0|0
Dessa brallor kostar alltså 1799 kr.
Material: 100% polyester. (5,000mm, 5,000g).
Detaljer: Cargobyxa i kanonkvalité, 5000 g/m2/24h andning. Lätt fodrad med Thinsulate.Ventilation med mesh.
+ Tejpade sömmar på kritiska punkter.
+ Snölås i benen.
+ Justerbar midja med silikon för att sitta uppe bättre.
Informationen om dom ser ut enligt ovan.
Assault Pant
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=36808&g=a&m=b&lbid=565&lcid=4|350
Pris: 2199 kr.
Material: 100% nylon. (10,000mm, 10,000g).
Detaljer: Lätt fodrad byxa med fleecefodrning på utsatta platser. 10000 g/m2/24h andning. Justerbar midja med silikon för att sitta uppe bättre.
+ Fullt tejpade sömmar.
+ Ventilation med mesh.
+ Snölås i benen.
Assaultbyxan är ju dyrare och då tänker man automatiskt att den byxan är bättre, men vad är skillnaden på materialen rent funktionsmässigt? Jag har dessutom ingen aning hur man tyder siffrorna angående "andningen" på byxorna och dessa siffror som "10,000mm, 10,000g".
Skulle vara bra om någon kunnig kunde förklara detta för mig och ge mig lite information om för- och nackdelar med dom olika materialen.
Sista frågan, är det värt att köpa dom dyrare byxorna?
Kan ju för övrigt säga att jag kommer använda stället till väldigt varierad åkning i olika förhållanden och väder. Park som puder.
Kan tillägga att jag inte har några problem med att förstå vad som menas med t.ex. "Fullt tejpade sömmar.", "Justerbar midja med silikon för att sitta uppe bättre. " och dylikt.
Mvh Simon.
Vet dock inte vilka av dom jag ska köpa eftersom jag inte vet vad skillnaderna är.
Nu tänker ni förmodligen att jag inte besitter kunskapen att kunna läsa ordentligt, men det gör jag (så vitt jag vet åtminstone).
Problemet är det att jag inte har så mycket kunskap angående olika material och andra detaljbeskrivningar som ges av produkterna.
Resistance Pant
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=36812&g=a&m=b&lbid=565&lcid=0|0
Dessa brallor kostar alltså 1799 kr.
Material: 100% polyester. (5,000mm, 5,000g).
Detaljer: Cargobyxa i kanonkvalité, 5000 g/m2/24h andning. Lätt fodrad med Thinsulate.Ventilation med mesh.
+ Tejpade sömmar på kritiska punkter.
+ Snölås i benen.
+ Justerbar midja med silikon för att sitta uppe bättre.
Informationen om dom ser ut enligt ovan.
Assault Pant
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=36808&g=a&m=b&lbid=565&lcid=4|350
Pris: 2199 kr.
Material: 100% nylon. (10,000mm, 10,000g).
Detaljer: Lätt fodrad byxa med fleecefodrning på utsatta platser. 10000 g/m2/24h andning. Justerbar midja med silikon för att sitta uppe bättre.
+ Fullt tejpade sömmar.
+ Ventilation med mesh.
+ Snölås i benen.
Assaultbyxan är ju dyrare och då tänker man automatiskt att den byxan är bättre, men vad är skillnaden på materialen rent funktionsmässigt? Jag har dessutom ingen aning hur man tyder siffrorna angående "andningen" på byxorna och dessa siffror som "10,000mm, 10,000g".
Skulle vara bra om någon kunnig kunde förklara detta för mig och ge mig lite information om för- och nackdelar med dom olika materialen.
Sista frågan, är det värt att köpa dom dyrare byxorna?
Kan ju för övrigt säga att jag kommer använda stället till väldigt varierad åkning i olika förhållanden och väder. Park som puder.
Kan tillägga att jag inte har några problem med att förstå vad som menas med t.ex. "Fullt tejpade sömmar.", "Justerbar midja med silikon för att sitta uppe bättre. " och dylikt.
Mvh Simon.
Senast ändrad: