Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad på skidslipning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simhall" data-source="post: 1332344" data-attributes="member: 158530"><p>I grund och botten är det samma produkt/tjänst eftersom det är en maskin som gör jobbet men operatören kan ha ganska stor påverkan.</p><p></p><p>Beroende på hur slitna skidorna är kan man behöva köra skidorna flera varv i maskinen men det kräver att operatören faktiskt orkar titta på dem efter de kommer ut för att bedöma det.</p><p></p><p>Jag var med om en otroligt dålig skidslip hos Skistar Vemdalen där de gjorde precis så, körde skidorna ett varv och kollade inte att stenen inte alls tagit på hela belaget. De hade säkert kunna göra om det men fanns ingen tid så jag fick ännu mer rabatt i stället, men fick tillbaka ett par skidor som i princip var ogjorda.</p><p></p><p>Hade ett par raceskidor på slip hos Åre Skidsport förra veckan som inte blev bra. Men där finns kompetent personal att prata med så de tog tillbaka skidorna och gjorde om.</p><p></p><p>Du väljer själv vilken vinkel och hängning du ska ha, men du måste säga det när du lämnar in, annars får du någon slags default. Så det behövs ingen extra slipning efter silverslip</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simhall, post: 1332344, member: 158530"] I grund och botten är det samma produkt/tjänst eftersom det är en maskin som gör jobbet men operatören kan ha ganska stor påverkan. Beroende på hur slitna skidorna är kan man behöva köra skidorna flera varv i maskinen men det kräver att operatören faktiskt orkar titta på dem efter de kommer ut för att bedöma det. Jag var med om en otroligt dålig skidslip hos Skistar Vemdalen där de gjorde precis så, körde skidorna ett varv och kollade inte att stenen inte alls tagit på hela belaget. De hade säkert kunna göra om det men fanns ingen tid så jag fick ännu mer rabatt i stället, men fick tillbaka ett par skidor som i princip var ogjorda. Hade ett par raceskidor på slip hos Åre Skidsport förra veckan som inte blev bra. Men där finns kompetent personal att prata med så de tog tillbaka skidorna och gjorde om. Du väljer själv vilken vinkel och hängning du ska ha, men du måste säga det när du lämnar in, annars får du någon slags default. Så det behövs ingen extra slipning efter silverslip [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skillnad på skidslipning
Tillbaka
Topp